یادداشت/

ازدحام جمعیت در جمعه بازار چابهار در شرایط وخیم کرونایی/ مسئول این سهل انگاری چه کسانی هستند؟

5 تير 1400 ساعت 9:06

در این شرایط وخیم و رو به صعود بیماری کرونا در استان، جمعه بازار چابهار نه تنها برپا می شود بلکه هیچ نظارتی بهداشتی و پیشگیرانه کرونایی صورت نمی گیرد.


به گزارش چهاربهاران، ازدحام جمعیت در جمعه بازار چابهار، بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و الزامات مورد نیاز برای قطع زنجیره انسانی انتقال بیماری کرونا از جمله استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله ۲ متری در جامعه باعث شده که این بیماری از روند نزولی خود خارج شود و روند صعودی به خود بگیرد.

در این میان جمعه بازار شهر چابهار احتمال سرایت ویروس کرونا را چند برابر می‌کند، اوضاع زمانی بدتر می‌شود که افراد بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک عادی انگاری نسبت به این ویروس را رواج می‌دهند.

ما آنچه که از روز جمعه باعث نگرانی عمومی مردم شده است؛ حضور تعداد زیادی از افراد میان‌سال، جوانان، کودکان و گاهاً نوزادانی که در آغوش والدین خود هستند در جمعه بازارشهر چابهار است.

در گفتگوی میدانی در جمعه بازار برخی از شهروندان معتقد بودند تاکنون به این ویروس مبتلا نشده‌اند و در این مدت شاید در حد سرماخوردگی مبتلا شده اند و برخی دیگر از شهروندان فراموش کردن استفاده از ماسک را بهانه می‌کنند و عده‌ای معتقدند ماسک باعث می‌شود تا به خوبی نفس نکشند.

اما آنچه در مشاهدات میدانی مشهود بود عدم رعایت فاصله لازم بر اساس دستور العمل‌های بهداشتی در این بازار است که همین مساله خود عاملی برای ازدحام جمعیت است.

با توجه به اعلام اخیر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان چابهار این سوال مطرح می باشد، چرا در این شرایط بد کرونایی جمعه بازاری برپا میشود که هیچ نظارت بهداشتی و پیشگیرانه کرونایی در آن صورت نگرفته و اینگونه جان مردم به خطر می افتد!؟

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 456759

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456759/ازدحام-جمعیت-جمعه-بازار-چابهار-شرایط-وخیم-کرونایی-مسئول-این-سهل-انگاری-کسانی-هستند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir