۰
وقتی درمان در کنار صنعت گردشگری باعث بهبود معیشت مردم جنوب شرق می شود؛

توریسم درمانی صنعت نوین و تحول ساز سواحل مکران/ توسعه بهداشت و درمان بندر اقیانوسی چابهار باعث جذب سرمایه اقتصادی می شود

"توریسم درمانی" بندر اقیانوسی چابهار در کنار سایر حوزه ها نظیر تجاری، اقتصادی، گردشگری، دریایی و حمل و نقل علاوه بر رشد چشمگیر منطقه، می تواند عامل افزایش و روبه جلو سواحل مکران باشد.
توریسم درمانی صنعت نوین و تحول ساز سواحل مکران/ توسعه بهداشت و درمان بندر اقیانوسی چابهار باعث جذب سرمایه اقتصادی می شود
به گزارش چهاربهاران، بندر اقیانوسی چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از مناطق مهم و حساس کشور ما در جنوب شرق است که امروز به واسطه ظرفیت ها و پتانسیل های خاص و ویژه آن یکی از نقاط طلایی رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

یکی از مولفه های مهم این منطقه که می تواند عامل اصلی توسعه سواحل مکران شود، مسئله توریسم درمانی است که به دلیل همسایگی با کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان و روابط اقتصادی با چین و هند باعث تحول عظیم می شود.

"توریسم درمانی" بندر اقیانوسی چابهار در کنار سایر حوزه ها نظیر تجاری، اقتصادی، گردشگری، دریایی و حمل و نقل علاوه بر رشد چشمگیر منطقه، می تواند عامل افزایش و روبه جلو سواحل مکران باشد.

پیوند 2 صنعت گردشگری و درمان با توجه به موقعیت استراتژیک امروز بندر چابهار بدون شک در اشتغالزایی و بهبود زندگی معیشت مردم تاثیرگذار و قابل سرمایه گذاری مطمئن است.

اما صنعت توریسم درمانی برای شکل گیری و توسعه نیازمند ایجاد و تامین زیرساخت های مهم نظیر وجود مراکز آموزشی، درمانی و بهداشت در کنار نیروی انسانی متخصص و ماهر است تا بتواند سرمایه ای مطمئن را به خود جذب کند.

رشد چشمگیر حوزه بهداشت و درمان جنوب استان نوید بخش شکل گیری این صنعت در کنار سایر عوامل مهم در توسعه سواحل مکران است که اگر مسئولین مربوطه به آن توجه ویژه داشته باشند می تواند بزودی یکی از منابع مهم اقتصادی باشد.

کامران کردی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: بندر اقیانوسی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت استراتژیک آن و وجود پتانسیل ها می تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد توریسم درمانی در جنوب شرق باشد و این مسئله به رشد سواحل مکران کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر توسعه حوزه بهداشت و درمان جنوب استان است تا بتواند این صنعت را در کنار سایر ظرفیت ها بعنوان یک مسئله جذب سرمایه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل منطقه آزاد، اداره کل بنادر، شیلات چابهار با اولویت بندی برای رشد و ارتقاء حوزه بهداشت و درمان جنوب استان موثر و باعث ایجاد توریسم درمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: افزایش تجهیزات و زیرساخت های مراکز درمانی و بهداشت یکی از نیازهای ضروری است و برنامه دانشگاه تامین نیازهای اساسی با همکاری همه نهادها و ارگان ها بصورت مشارکتی است.

وی اظهار کرد: ایجاد دانشکده پرستاری و ارتقاء پردیس آموزشی سلامت، راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی 540 تختخوابی و افزایش تجهیزات و زیرساخت های بندر چابهار علاوه بر ایجاد فرصت توریسم درمانی عامل توسعه و رشد سواحل مکران می شود.

وی افزود: با راه اندازی این پروژه ها و تامین نیازهای منطقه تحول عظیمی در حوزه درمان سواحل مکران رقم خواهد خورد و زمینه را برای توسعه فراهم می کند.

کردی بیان کرد: استفاده از ظرفیت عظیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد علوی، مستضعفان و برکت می تواند کمک شایانی به توسعه زیر ساخت ها و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی کمک کند.

وی گفت: جلوگیری از سفر مردم به مرکز استان یا سایر استانهای کشور و کاهش هزینه های درمان از شاخص های مثبت ارتقاء و راه اندازی تجهیزات پزشکی در منطقه می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: راه اندازی بخش امور بین الملل دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی یکی از اقدامات موثر برای توسعه صنعت توریسم درمانی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد و بزودی رقم می خورد.

انتهای پیام/
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 456688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *