۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

تکامل و بندگی انسان برای یکسال زندگی در شب قدر رقم می خورد/ بهترین فرصت برای خودسازی و زدودن گناهان

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاسمی زاده گفت: عبادت در شب قدر فضیلت فراوان دارد و بهره برداری از آن در نیکویی سرنوشت یک ساله، بسیار مؤثر است.
تکامل و بندگی انسان برای یکسال زندگی در شب قدر رقم می خورد/ بهترین فرصت برای خودسازی و زدودن گناهان
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به فضلیت شب های قدر و بهره گیری مسلمانان بیان کرد: در شب نزول قرآن امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع خواهد شد، مقدر می شود.
 
وی افزود: آنچه مشترک در بین مذاهب اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه است شب قدر یقینا در یکی از شب های ماه مبارک رمضان خصوصا این 10 شب آخر اتفاق افتاده است.
 
امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: همانطور که در قرآن و سوره قدر میفرمایید که نزول قطعی قرآن بر نبی مکرم اسلام در همین شب قدر نازل شده فضلیت این شبها کلام وحی برای همه مسلمین تعریف کرده و جایگاه مشخص شده که فضلیت های بسیار بالایی دارد.
 
وی ادامه داد: شب قدر از شب هایی است که خدای سبحان بارش رحمت الهی مانند باران بر همه بندگان و مخلوقات می بارد و رحمت الهی برای همه مسلمین شیعه و سنی نازل می شود.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده اذعان کرد: ما باید در این شب ها توفیق بندگی از خدا، توفیق توبه به ویژه توبه برگناهان گذشته را طلب کنیم و یاد بگیریم و از خدا استمداد کنیم دست ما به واسطه و شفاعت نبی مکرم اسلام و در راه اهل بیت قدم بر داریم.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از فضایل و یکی از برترین اعمال به هر مسلمین به علم ورزی در شب های قدر است یادآور شد: نه تنها در شب قدر بلکه در تمامی وقت ها باید به دنبال علم و دانش باشیم و عبودیت ما را نزد خدای سبحان بالا میبرد خرد ورزی، دانش اندوزی و کمک کردن به تعالی و به تکامل خرد فردی و جمعی را به همراه دارد.
 
امام جمعه موقت چابهار گفت: فقط عبادت تنها کافی نیست آنچه در پرتو این عبادت ما را به رشد و تعالی و تکامل می رساند علم اندوزی است.
 
وی از ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت برای خودسازی یاد کرد و افزود: در این ماه مبارک که ماه مهمانی خداوند است باید انسان در خود نوسازی ایجاد کرده و به اصلاح شیوه زندگی گذشته خود بپردازد.‌
 
حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده خاطرنشان کرد: یکی از الطاف بزرگ خدای متعال نسبت به امت رسول الله(ص)،قراردادن ماه پربرکت رمضان است، که در آن شب پر فضیلت و سرشار از خیر و برکت را ،برای خودسازی انسان‌ها و زدودن گناهان و پلیدی‌ها قرار داده است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 456651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *