۰
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار خبر داد:

کاهش 12 درصدی مصرف بنزین در منطقه چابهار

سید کاظم اسد گفت: مصرف فرآورده های نفتی طی سال گذشته در منطقه چابهار ۴۵۲ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، دوازده درصد کاهش داشته است.
کاهش 12 درصدی مصرف بنزین در منطقه چابهار
به گزارش چهاربهاران، سید کاظم اسد؛ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار عمده ترین دلیل این کاهش مصرف را اجرای طرح کدینگ بنزین و ممانعت از ورود کارت های مهاجر از سایر استان ها و نیز محدودیت های تردد به جهت شیوع گسترش ویروس کرونا در فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: این در حالیست که مصرف کلی کشور چهار و یک دهم درصد رشد را در این مدت تجربه کرده است.

وی ادامه داد: مصرف نفتگاز نیز در سال گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان ( منطقه چابهار) یک میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون لیتر بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل شش و نیم درصد افزایش داشته است در حالی که نفتگاز غیر نیروگاهی نیز با مصرف ششصد و هفتاد وشش میلیون لیتر در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدود سه درصد افزایش را نشان میدهد.

وی همچنین میزان مصرف نفتگاز نیروگاهی را در سال نود و نه ، ۷۱۲ میلیون لیتر عنوان نموده که در قیاس با مدت مشابه سال ماقبل که مصرف آن ۷۸۴ میلیون لیتر بوده است افزایش مصرف ۱۰ درصدی را نشان میدهد.

مدیر منطقه چابهار در ادامه به دلایل این افزایش مصرف اشاره و تصریح کرد: افزایش پروژه های عمرانی به جهت رشد سواحل مکران و رشد دوبرابری فعالیت بنادر تجاری چابهار از عمده ترین دلایل این افزایش مصرف بوده است.

سید کاظم اسد در ادامه مصرف نفتکوره منطقه را در سال نود و نه را ۱۲۹ میلیون لیتر اعلام نموده و افزود: میزان مصرف نفت کوره نیروگاهی و غیرنیروگاهی به صورت مجموع در سال ۱۳۹۸ به میزان ۷۶ میلیون لیتر بوده است که افزایش ۱۸۵ درصدی را در این بخش شاهد بوده ایم که عمده این افزایش مصرف در بخش نیروگاهی و به دلیل فعالیت نیروگاهها میباشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار در خاتمه خاطر نشان کرد: طی سال گذشته مقدار ۲۳ میلیون لیتر نفت سفید در منطقه توزیع شده است که در این بخش کاهش مصرف ۶ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۸ شاهد بوده ایم که عمده دلیل آن اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و گاز مایع و به تبع آن اختصاص سوخت به مصرف کنندگان واقعی میباشد.

انتهای پیام/
 
 
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 456618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *