مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار مطرح کرد:

افزایش غیرمتعارف آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در چابهار/ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در موج چهارم غیرقابل جبران است

23 فروردين 1400 ساعت 9:30

مهدی میرادی گفت: افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در چابهار غیرمتعارف و فراتر از پیش‌بینی است.


مهدی میرادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به محدودیت‌ها، کمبود تخت و فشار کاری، خستگی شدید شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران مراکز درمانی بیان کرد: بار مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در موج چهارم بسیار بالاست و بارکاری پرسنل را بسیار سنگین تر کرده است.

وی عمل به شیوه نامه ‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هر گونه دورهمی، تعطیلی، مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: در موج چهارم با ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم که با سرایت بسیار بالا میتواند در مدت زمان بسیار کوتاهی افراد زیادی را مبتلا کند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات انجام شده در ویروس علائم آن با شدت بیشتر و در مدت زمان کوتاه تری نمایان می شود که در صورت تاخیر در مراجعه به موقع علاوه انتشار ویروس و عدم قطع زنجیره انتقال احتمال فوت افراد مبتلا نیز افزایش میبابد.

میرادی تاکید کرد: واکسن موجود در شرایط فعلی همان ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: از مردم خواستاریم به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله تب، گلودرد، سرفه های خشک، سردرد و بدن درد شدید و علائم شبه آنفلوآنزا و سرماخوردگی به مراکز معین ۱۶ ساعته  و نیز در صورت بروز علائم تنگی نفس و ناراحتی تنفسی به مراکز درمانی و  بیمارستان مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: مرکز شهری و روستایی شماره چهار واقع در بلوار امام خمینی (ره ) جنب مسجد جامع اهل سنت و مرکز خدمات جامع سلامت پلان واقع در بخش پلان دو مرکز معین ۱۶ ساعته فعال در حوزه شهرستان چابهار هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 456596

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456596/افزایش-غیرمتعارف-آمار-ابتلا-بستری-بیماران-کرونا-چابهار-عدم-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی-موج-چهارم-غیرقابل-جبران

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir