اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان در سیستان وبلوچستان در گرو رعایت دستورالعمل های بهداشتی

22 فروردين 1400 ساعت 9:51

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان نیازمند تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل تعداد شرکت‌کنندگان می باشد.


به گزارش چهاربهاران به نقل از ایسنا، آیت الله مصطفی محامی در نشست هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: در آستانه ماه پر خیر و برکت رمضان باید با هماهنگی و برنامه ریزی تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه برنامه ها در این ایام داشته باشیم چرا که ماه رمضان فرصتی نیست که همواره در اختیار باشد و تنها یک بار در سال چنین توفیقی حاصل می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: اجرای برنامه های ماه رمضان نیازمند تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل جمعیت می باشد و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که تمامی برنامه های سال های گذشته در ماه رمضان امسال نیز به اجرا در آید.
آیت الله محامی بر لزوم هماهنگی و اجرای برنامه ها در سطح استان تاکید کرد و بیان داشت: در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان نباید تنها به زاهدان اکتفا کنیم و نیاز است تا در این جهت با ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد جلسات هماهنگی برگزار شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمازهای جماعت، تقویت محافل قرآنی، مسابقات مذهبی مجازی، مناجات خوانی، تلاوت و جزء خوانی مجلسی قرآن توسط قاریان شیعه و اهل سنت از جمله برنامه های قابل اجرا در ماه مهمانی خداست که برخی از این برنامه ها می تواند در طول سال نیز تداوم داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: تفسیر قرآن و بیان نکات در مراسمات قرآنی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تنها به قرائت این کتاب آسمانی اکتفا نشود.
وی گفت: انتخاب برنامه ها توسط مساجد متناسب با نیاز منطقه آن هم با زمان بندی های مختلف به روشن ماندن چراغ مساجد در ماه مبارک رمضان کمک خواهد کرد.
آیت الله محامی پخش زنده مراسم محوری جزءخوانی قرآن کریم در مسجد جامع توسط صدا و سیما و همچنین تهیه و پخش دیگر مراسمات جزء خوانی قرآن از دیگر مساجد را خواستار شد.
امام جمعه زاهدان انتخاب چند مسجد در نقاط مختلف شهر و برگزاری برنامه های مختلف در این مساجد را خواستار شد و ادامه داد: دعوت از سخنرانان مختلف جهت سخنرانی در مساجد آن هم با موضوعات مختلف و زمان بندی های مشخص از جمله مواردی است که می تواند با استقبال مردم روبرو شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 456592

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456592/اجرای-برنامه-های-ماه-مبارک-رمضان-سیستان-وبلوچستان-گرو-رعایت-دستورالعمل-بهداشتی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir