سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنارک خبر داد:

پلمپ ۲ واحد صنفی بعلت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کنارک/ تشدید نظارت‌ بر اصناف با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی

22 فروردين 1400 ساعت 8:12

محمدعلی وطن پرست از پلمپ ۲ واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان کنارک خبر داد.


محمدعلی وطن پرست؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنارک در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای این شهرستان طی بازدیدهای تشدید یافته و به منظور کنترل حفظ شیوه نامه های بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از کرونا ۲ واحد صنفی متخلف را پلمپ و غیر فعال کردند.
 
وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی تمام متصدیان این واحدها اجباری است و آنها حق ارایه خدمات به مشتریان فاقد ماسک را ندارند.
 
وی ادامه داد: یک باب سوپرمارکت و یک باب رستوران سنتی از سوی بازرسین بهداشت محیط، اخطاریه دریافت کرده بودند.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنارک تصریح کرد: این واحدهای صنفی به علت عدم رفع نواقص و پروتکل های پیشگیری از کرونا با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.
 
وی ادامه داد: واحدهای صنفی متخلف سلامت به دلیل عادی انگاری پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی محل اشتغال برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه های نظارتی قرار گرفته است.
 
وطن پرست با اعلام این که طرح تشدید نظارت کرونایی بر واحدهای صنفی بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا ادامه خواهد یافت گفت: واحدهای صنفی که پس از تذکر، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، فعالیتشان برای مدت نامحدودی تعطیل خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بیماری و موارد بستری و مرگ و میر ناشی از وضعیت موجود از کلیه شهروندان و واحد های صنفی درخواست می شود در راستای تامین حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت پروتکل ها را مورد توجه ویژه قرار داده و ضمن رعایت بهداشت فردی وعمومی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از حضور در تجمعات جدا خودداری کنند..
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنارک گفت: سامانه ۱۹۰ بهداشت محیط و حرفه ای، آماده دریافت گزارشات مردمی جهت پیگیری مشکلات و تخلفات بهداشتی است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 456577

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456577/پلمپ-۲-واحد-صنفی-بعلت-عدم-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی-کنارک-تشدید-نظارت-اصناف-شروع-محدودیت-های-جدید-کرونایی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir