۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار خبر داد:

افتتاح هشت مرکز مثبت زندگی در شهرستان چابهار/ ارائه خدمات مطلوب و در دسترس بهزیستی عامل تحول و توسعه می شود

رحمدل بامری گفت: مرکز مثبت زندگی همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و با هدف خدمات رسانی به گروه‌های هدف در شهرستان چابهار افتتاح شد.
افتتاح هشت مرکز مثبت زندگی در شهرستان چابهار/ ارائه خدمات مطلوب و در دسترس بهزیستی عامل تحول و توسعه می شود
رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: این مراکز با تاکید مقام معظم رهبری در راستای اجرای بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند چهار ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی که نماد کوچک از بهزیستی  هستند، افتتاح و راه اندازی شدند.


وی افزود:  تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

وی به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و بیان کرد: ورودی های مرکز، راهروها، پله ها همچنین رعایت سطوح شیبدار، فضای پذیرش مرکز، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد معلول باشد.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: بر این اساس مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان راه اندازی و فعالیت می کنند.

وی  ۲۲ خدمت در همه حیطه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی شهرستان  ارائه خواهد شد را اشاره کرد.

بامری با بیان اینکه این مراکز با هدف ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی به مددجویان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: قبل از ایجاد مراکز مثبت زندگی افراد برای دریافت خدمات به مکان های مختلف و جداگانه مراجعه می کردند که این مدل ارائه خدمت ضمن افزایش قیمت خدمات، رضایتمندی فرد را به همراه نداشت که خوشبختانه با ایجاد مراکز مثبت زندگی مددجویان برای دریافت خدمات خود به یک مکان مراجعه و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: این مراکز در حل آسیب ها و چالش های فردی و جامعه موثر است و با تغییر نگاه یک شخص باعث تحول و توسعه می شوند.
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 456480
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *