بازخوانی حادثه تروریستی شهدای حفاظت از نمازجمعه چابهار؛

شهیدان بزی و آسوده، سند رسوایی دشمنان و حافظ کیان آرمان های انقلاب / فرهنگ ایثار و شهادت در دل جوانان ما زنده و ماندگار است

29 مهر 1399 ساعت 14:31

روز جمعه مصادف با ۲۸ مهر ماه ۹۱، عملیات انتحاری فردی تروریست در صفوف نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) چابهار توسط دو بزرگ مرد ایرانی به نامهای مرتضی آسوده و حامد بزی با شکست مواجه و جلوی یک فاجعه بزرگ گرفته شد.


به گزارش چهاربهاران، 28 مهرماه 1391 عملیات انتحاری یک تروریست در صفوف نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) چابهار توسط شهیدان بسیجی مرتضی آسوده و حامد بزی با شکست مواجه شد.

پیش از شروع مراسم نمازجمعه این تروریست جهت عملیات انتحاری قصد ورود به مسجد داشت که با واکنش سریع نیروهای بسیجی و انتظامی مواجه شد و حین شناسایی و تعقیب و گریز بر اثر انفجار جلیقه انفجاری به هلاکت رسید و گروه تروریستی به نام حرکت انصار ایران مسئولیت حادثه تروریستی چابهار را برعهده گرفت.
 
این گروه تروریستی طی اطلاعیه ای با انتشار تصویر فردی به نام حمزه سراوانی وی را عامل انفجار انتحاری معرفی کرده است. این گروه در بیانیه اش ضمن اعلام اسم این عملیات با نام رعد۱ مدعی شده که عملیات خود را در کنار یکی از پایگاه های سپاه در چابهار انجام داده است.
 
یادی از دلاورمردی های دو شهید بسیجی در چابهار

در این انفجار دو نفر از نیروهای بسیج به نام های «مرتضی آسوده» و «حامد بزی» به شهادت رسیدند. «مرتضی آسوده» که در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و «حامد بزی» دیگر بسیجی این انفجار تروریستی پس از بروز جراحات سنگین دقایقی بعد در بیمارستان شهید شد
 
شهید مرتضی آسوده، دانش آموز دبیرستان نمونه دولتی و شهید حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد بوده که در این اقدام تروریستی به شهادت رسیدند.

یکی از دوستان حامد به نقل از مادر شهید که در سال 1397 به رحمت خدا رفته است می گوید: روز انفجار، حامد پیش از رفتن به مسجد غسل کرد و پس از انجام این کار راهی مسجد شد.

خانواده حامد بزی تقریبا ۲۰ سال قبل به دلیل شرایط کاری پدر به چابهار نقل مکان کردند و زندگی خود را در این بندر ادامه دادند.

وی یکی از دو پسر خانواده بزی است که برای دست یافتن به یکی از بزرگترین آرزویش که همان رویای شهادت بود باعث ایجاد غم فقدانی بزرگ برای خانواده اش شد. او از فعالترین دانشجویان دانشگاه و در عین حال مجاهدی گمنام بود که حضور در اردوهای جهادی یکی از این نمونه کارهاست.

شهید حامد بزی از دانشجویان و بسیجیان سخت کوشی بود که هم در دانشگاه آزاد چابهار فعالیت های مختلفی انجام می داد و هم در پایگاه مسجد جامع امام حسین(ع) این شهرستان مسئولیت نظم بخشی به نمازجمعه را برعهده داشت.
 
 دو شهیدی که فدای افراط‌گرایی و قبیله‌گری شدند

گروهک ریگی در طول ننگین عمر تروریستی خود تاکنون ده‌ها کودک، زن، دانشجو، کسبه، کارمندو... از اقشار مختلف شیعه و سنی استان را به شهادت رسانده بودند و این در حالی است که این گروه همواره پس از هر عملیات با صدور بیانیه مدعی شد که برای دفاع از حقوق اهل سنت و قوم بلوچ دست به کشتار نظامیان جمهوری اسلامی می‌زند.
 
ماهیت کودکش این گروه منفور در جنوب شرق به قدری برملا شده که ادعای کشتار نظامیان در عملیات‌ها تنها برای پر کردن ستون رسانه‌های صهیونیستی و وهابی منطقه ارزش خبری دارد. گروهک انشعابی انصار ایران نشان داد که‌‌ همان رویه کشتار کودکان و شهروندان بیگناه شیعه و سنی را در دستور برنامه‌های عملیاتی خود دارد.
 
در این حادثه علاوه بر زخمی شدن تعدادی کودک، «مرتضی آسوده»، دانش آموز بیگناه به همراه «حامد بزی»، دانشجوی بسیجی به شهادت رسیدند. این دو شهید سندی دیگر بر رسوایی گروهای وهابی مدعی اسلام و حمایت از حقوق اهل سنت در سیستان و بلوچستان می‌باشد که ظاهرا تنها دریافت پول بیشتر از سرویس‌های اظلاعاتی غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه برایشان از همه چیز مهم‌تر است.
 
فرهنگ ایثار و شهادت در دل جوانان ما زنده و ماندگار است

مصطفی راشدی؛ یکی از دوستان شهید حامد بزی به خبرنگار چهاربهاران گفت: شهیدان "حامد بزی و مرتضی آسوده" به معنای واقعی کلمه بار دیگر با رشادت خود فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کردند.
 
​وی با اشاره به شهادت شهید حامد بزی و مرتضی آسوده در هشت سال قبل افزود: 28 مهر ماه 91 بود که عوامل گروهک تروریستی جیش الظلم همانند کسانی که هفته گذشته بزدلانه و فریبکارانه نیروهای ما را در مرز میرجاوه ربودند، با کمربند انتحاری قصد ورود به مسجد را داشتند.

​راشدی که مسئول پایگاه بسیج مسجد امام حسین (ع) چابهار است ادامه داد: پس اینکه نیروهای بسیجی مستقر متوجه این کفار خدانشناس شدند با تعقیب برای دستگیری با انفجار کمربندهای انفجاری دو تکفیری جیره خور آل سعود به مقام رفیع شهادت دست می یابند.

​وی روحیه بسجی را اخلاص و ایمان قلبی خدایی دانست و تاکید کرد: بسیجان و امثال بزی ها و آسوده ها آماده دفاع از کیان و ارزش های انقلاب هستند و دشمن بداند امثال این بسیجیان دریادل تا آخرین قطره خون حافظ و دستاوردهای انقلاب خواهند بود. 

مسئول پایگاه بسیج مسجد امام حسین (ع) گفت: شهیدان بزی و آسوده فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کردند و این فرزندان شجره طیبه صالحین نشان دادن رهرو و ادامه دهنده راه شهدای انقلاب هستند و دشمنان بدانند تصرف این آب و خاک خیال خامیست که در سر می پرورانند.

راشدی تواضع و فروتنی و نیز دوری از ریا را از جمله خصوصیات حامد بزی دانست و خاطرنشان کرد: خضوع و خشوع در تمامی رفتارهای حامد با دوستان و اطرافیان به خوبی به چشم می خورد چرا که او همواره تلاش می کرد فعالیت های خود را به دور از چشم بقیه نگاه دارد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 456044

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456044/شهیدان-بزی-آسوده-سند-رسوایی-دشمنان-حافظ-کیان-آرمان-های-انقلاب-فرهنگ-ایثار-شهادت-دل-جوانان-زنده-ماندگار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir