۰
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان:

مجوز احداث چهار موج شکن چند منظوره ساحلی در چابهار/ توسعه صنعت شیلات و گردشگری بدون تجهیز زیرساخت ها امکان پذیر نیست

عطااله رئیسی گفت: چهار فقره موج شکن مردمی چند منظوره نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان جهت کاربری شیلاتی در چابهار تعیین شد.
مجوز احداث چهار موج شکن چند منظوره ساحلی در چابهار/ توسعه صنعت شیلات و گردشگری بدون تجهیز زیرساخت ها امکان پذیر نیست
عطا اله رئیسی؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: ساخت چهار موج شکن چند منظور مردمی با هدف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی سیستان و بلوچستان جهت کاربری شیلاتی در دستور کار است.
 
وی با اشاره به تعیین کاربری شیلاتی این موج شکن ها و استفاده از ظرفیت آنها برای کاهش مشکلات جامعه صیادی و ساحل نشینان و توسعه سواحل مکران افزود: در خواست تخصیص اعتبار برای مطالعات تکمیلی، احداث تاسیسات پشتیبانی و تجهیزات پهلوگیری و زیر ساختهایی از قبیل جاده، آب، و مخابرات ارائه شده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر تاثیر موج شکن های مردمی در اشتغال مردم بومی، شرکت های زیادی نیز متقاضی سرمایه گذاری در بخش های صیادی، گردشگری، تولید انرژی در این زیرساخت ها و پسکرانه های آن هستند که تاثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

حمید رضا نصیری؛ معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه سازمان شیلات ایران گفت: لستفاده حداکثری از موج شکن ها و اسکله های مردمی واگذار شده به شیلات تاثیرگذاری در اشتغال مورد پذیرش و استقبال خوب مردم منطقه قرار دارد.

وی افزود: تعیین اولویت براساس ظرفیت و نیاز هر منطقه و تلفیق کردن فرصت های صیادی و آبزی پروری و صنایع شیلاتی در اسکله های مذکور باعث بهره وری حداکثری خواهد شد.
 
معاون آبزی پروری ادامه داد: پیش بینی اعتبارات متناسب جهت ایجاد کردن اسکله های مذکور برای بهره برداری در اولویت باید قرار گیرد.
 
وی با اشاره به آسیب پذیری این موج شکنها در برابر طوفانهای حاره ای افزود: برای استفاده از این موج شکنها با هدف شیلاتی، تجهیز این موج شکن ها به تاسیسات پشتیبانی و پهلو گیری و همچنین فراهم نکردن امکانات برای استقرار دریابانی و بهره بردار جهت کنترل ورود و خروج شناورها، و پیش بینی چارت تشکیلاتی و نیروی انسانی ضروری است.

نصیری خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور و به استناد صورتجلسه هئیت وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت، کاربری موج شکنهای جد، بیردف، گوردیم و رودیک شیلاتی شد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 456032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *