آتش نشانی؛ عشقی که با خدا معامله شده/ احداث 2 ایستگاه در چابهار نیاز ضروری است

7 مهر 1399 ساعت 7:19

تعهد، تخصص و روحیه ایثارگری ویژگی مردان سرخ پوش و بی ادعا آتش نشان هستند که در لحظاتی که نفسهایشان به شمار می رود تمام تلاششان برای خوش رنگ ماندن زندگی ما است.


به گزارش چهاربهاران، روزهای آغازین ماه مهر علاوه بر بوی مدرسه و تحصیل، بوی رشادت و ایثارگری از جنس انسان هایی می دهد که دلاورانه به دل شعله های زرد و قرمز آتش می زنند، تا خاکستر غم بر سر زندگی هیچ کس سایه نکند.
 
سرخ پوشان همیشه در صحنه آتش نشانی همواره با حضور به موقع و در دست داشتن مایع حیات، زندگی خود را فدا می کنند تا آرامش و آسایش هیچ خانواده ای رنگ سیاه بختی نگیرد.
 
هفت مهر ماه یادآور شهدای آتش نشان در پالایشگاه آبادان سال 59 است که در حین خاموش کردن آتش حمله رژیم بعثی مورد حمله مجدد نیروی هوایی قرار گرفته و تا ابد در تاریخ ایران اسلامی سرافراز هستند.
 
ابوالحسن سراوانی؛ رئیس آتش نشانی بندر چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: آتش نشانی یکی از مشاغل و ارگان های حساس و مهم جامعه است که در هر شهر همانند اورژانس و نیروی انتظامی وجودش ضروری بوده و در صحنه های خطرپذیر و آسیب زا اجتماعی امدادگر بی ادعا و خوش نام مردم  بدون داشتن مرز زمان و مکانی هستند.
 
 وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بندرچابهار دارای دو ایستگاه است، افزود: خودروهای موجود دو دستگاه اطفاءحریق نیمه سنگین، یک خودرواطفاءحریق سبک، یک تانکر پشتیبان و خودروی پیشرو است.
 
وی ادامه داد:  یک دستگاه خودرو به دلیل فرسودگی اسقاط و دیگری برای بازسازی به شهرستان اصفهان ارسال شده است و 45 نفر پرسنل درحال خدمت رسانی به شهروندان چابهاری هستند.
 
این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه های خدمات رسانی آتش نشانی، تصریح کرد: شهر چابهار نیاز به دو ایستگاه جدید دارد که یک ایستگاه زمین آن در شهرک زیباشهر مشخص شده و محل احداث دومین ایستگاه در دست اقدام است.
 
وی گفت: شهرستان چابهار با توجه به افزایش جمعیت، توسعه منطقه شهری و حاشیه نشینی به سه دستگاه خودرو اطفاء حریق سبک و یک دستگاه نیم سنگین برای خدمت رسانی بهتر نیاز دارد.
 
سراوانی با اشاره به تعداد ماموریت ها در چابهار اذعان کرد: در سال گذشته 620 مورد و درشش ماهه اول سال 320 ماموریت پرسنل آتش نشانی در سطح شهر انجام دادند.
 
وی ادامه داد: حریق لاستیک های مستهلک، زباله و شاخ وبرگ در بخش اطفاء حریق و عمده ماموریت های امدادو نجات گرفتار شدن خودرو در ماسه ساحل، محبوس شدن کودکان در منزل، ورود خزندگان سمی به محل کار و منزل، راندن حیوانات، برش حلقه انگشتری وآسانسور از بیشترین ماموریت های ما است.
 
این مقام مسئول یادآور شد: در زمینه اطلاع رسانی شهروندان چابهاری همکاری بسیار خوبی با سازمان آتش نشانی برای مهار حریق، جلوگیری از آسیب های انسانی و شهری دارند و همواره یاری گر ما هستند اما نیاز داریم تا در صحنه های خیابانی از تجمات پرهیز کنند.

وی با اشاره به مشکلات و موانع کاری عنوان کرد: از شهروندان درخواست داریم در مواقع بروز حادثه درمحل حادثه تجمع نداشته باشند ودر مواقع اعزام خودروهای امدادی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای هرچه سریعتر رسیدن به محل حادثه مانع عبور خودرو امدادی نشوند.
 
سراوانی افزود: آتش نشانی یک شغل نیست بلکه عشقی است که ما با خدا معامله کردیم اما این نیاز احساس می شود تا با توجه ویژه مسئولین معیشت کارکنان آتش نشانی  روز به روز بهتر شود.
 
وی با اشاره به همکاری و تعامل سایر ارگان ها و نهادها با آتش نشانی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان تعامل و همکاری خوبی دارند و از فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جمعیت هلال احمر، برق، آب و فاضلاب که در حوادث دوش به دوش ما ایستاده اند تقدیر و تشکر کنم.
 
رئیس آتش نشانی بندرچابهار با اشاره به ویژگی های یک آتش نشان موفق از نظر کاری و اخلاقی گفت: یک آتش نشان موفق متعهد، تخصص و روحیه ایثارگری باید داشته باشد و در زمان ماموریت، به موقع رسیدن به محل حادثه وحفظ جان و مال افراد حادثه دیده اهمیت بالایی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: از شهروندان چابهاری درخواستی داریم که در مواقع حوادث خونسردی خود را حفظ کرده و بدور از هرگونه تشنج و تجمع و درگیری فیزیکی با آتش نشانان مانع از فعالیت شان نشوند واین بزرگترین قدردانی است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 456010

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456010/آتش-نشانی-عشقی-خدا-معامله-شده-احداث-2-ایستگاه-چابهار-نیاز-ضروری

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir