۰

امدادرسانی هلال‌احمر به ١٠٣٣ سیل‌زده در ۵ استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی هلال احمر به هزار و ۳۳ نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی ۷۲ ساعت گذشته در پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، سیستان و بلوچستان و گلستان خبر داد.
امدادرسانی هلال‌احمر به ١٠٣٣ سیل‌زده در ۵ استان
به گزارش چهاربهاران، محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه گزارش سیل و آبگرفتگی طی ۷۲ ساعت گذشته در پنج استان(آذربایجان شرقی و غربی، تهران، سیستان و بلوچستان و گلستان) افزود: در مدت یادشده و با تلاش ۴۲ تیم عملیاتی امداد و نجات(۱۳۳ امدادگر و نجاتگر هلال احمر) به متاثرین از سیل و آبگرفتگی در ۲۶ شهر و روستای این سه استان امدادرسانی شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این خدمات رسانی امدادی، نیروهای امدادرسان هلال احمر با برپایی ۱۴ دستگاه چادر امدادی در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی ۶۱ نفر از سیل زدگان را اسکان اضطراری و موقت داده و به منظور کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه آنان در شرایط اضطراری عمومی ۷۳ بسته غذایی، ۴۴ قوطی کنسروجات، ۵۰ کیلوگرم حبوبات و ۵۸ تخته پتو در میان آنان توزیع کرده اند.
 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: همچنین در مدت یادشده تخلیه آب از ۹۱ واحد از منازل مسکونی سیل زدگان انجام و سلسله عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در استان های آذربایجان غربی و شرقی با قوت و جدیت تمام ادامه دارد و امدادگران در حال رفع نیازهای اساسی سیل زدگان در زمینه های امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری هستند.
محمدی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 455377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *