۰
کارشناس مذهبی شهرستان چابهار:

پیکره اجتماع، با محبت و تربیت بانوان استوار می ماند/ حجاب یک حکم اجتماعی و فرهنگی است

حجت الاسلام احمدعلي قاسمي زاده گفت: بانوان دارای حرمت و احترام ویژه ای هستند و پیکره اجتماع، با محبت و تربیت آنها استوار خواهد ماند.
پیکره اجتماع، با محبت و تربیت بانوان استوار می ماند/ حجاب یک حکم اجتماعی و فرهنگی است
حجت الاسلام احمدعلي قاسمي زاده؛ کارشناس مذهبی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به معنی لغت حجاب که این گونه تعریف کرده اند: «الحجاب، المنع من الوصول» حجاب یعنی آنچه مانع رسیدن می شود، بیان کرد: حجاب امری ظاهری و این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است و اشاره به پوشش ظاهری افراد و بویژه زنان را می گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان شود.
 
وی ادامه داد: در قرآن کریم از واژه عفت به معنی خود نگهداری و پاکدامنی یاد می کند و اشاره به خود نگهداری از شهوت و مسائل جنسی است.
 
کارشناس مذهبی افزود: از مجموع معانی حجاب و عفاف می توان نتیجه گرفت که عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان های پاک و برجسته می پرورانند تصریح کرد: بانوان دارای حرمت و احترام ویژه ای هستند و پیکره اجتماع، با محبت و تربیت آنها استوار خواهد ماند.
 
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم در تشکیل و استحکام خانواده رعایت حجاب است اظهار کرد: حجاب اگر در جامعه رعایت شود جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده تمایل بیشتری پیدا می‌کنند و خانواده‌ ها ثبات و استحکام بیشتری نیز خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه حجاب علاوه بر آثار شخصی، دارای آثار اجتماعی است گفت: در جامعه ای که هم زنان و هم مردان باحفظ حدود ظاهر می شوند و مراقب روح و جسم همنوعان خود هستند محیط را برای جوانان به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهند برد.
 
حجاب یک حکم اجتماعی و فرهنگی است نه مسئله فردی
 
کارشناس مذهبی یادآور شد: گاهی افراد از روی ناآگاهی می‌گویند حجاب یک مساله فردی است، درصورتی که حجاب به هیچ عنوان امری فردی نیست، بلکه حجاب یک حکم اجتماعی است که در نظام جمهوری اسلامی، به تبع اعتقادات دینی، حجاب، موضوعی پذیرفته شده و یک ارزش اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود.
 
وی ادامه داد: غرب برای اسلام زدایی و مبارزه با فرهنگ اصیل و ناب اسلامی، مهره های خودباخته را شناسایی کرده و آنان را در پست های اصلی و کلیدی کشورهای اسلامی برای ضربه زدن نسل جوان قرار می دهند.
 
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام زن را زیبا و ارزشمند توصیف نکرده است خاطرنشان کرد: در دین اسلام زن والاترین جایگاه بشریت را نزد پروردگار دارد و نباید فراموش ‌کنیم زن کالا نیست و وظایفی دارد که با ظرافت تمام انجام می‌شود.

انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 455288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *