۰
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار عنوان کرد:

نقش پررنگ علما و ریش سفیدان در عدم برگزاری مراسمات/ سمن ها در آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با کرونا مشارکت کنند

عبدالرسول خدمتی گفت: علما و ریش سفیدان در جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی، عزا و ترحیم نقش پر رنگ تری ایفا کنند.
نقش پررنگ علما و ریش سفیدان در عدم برگزاری مراسمات/ سمن ها در آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با کرونا مشارکت کنند
عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: آنچه که مشاهده می شود سهل انگاری در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا است بطوریکه که همچنان شاهد برگزاری مراسمات عروسی، پرسه و ترحیم در شرایط قرمز شهرستان چابهار هستیم.

وی افزود: در این راستا تقاضا داریم علما، روحانیون و ریش سفیدان نقشی پر رنگ و تاثیر گذاری جهت جلوگیری از برگزاری این تجمعات پر خطر ایفا کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار تصریح کرد: شرکت در این مراسمات به معنای استقبال از بیماری کرونا و ابتلا بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسمات است.

وی ادامه داد: در راستای آگاهی و اثر بخشی آموزش ها و نکات بهداشتی باید از ظرفیت سمن ها و فعالین اجتماعی به خوبی استفاده شود تا بتوانیم ارتباط نزدیکتری با مردم داشته باشیم.

خدمتی خاطرنشان کرد: راهکارهای فعلی و ابزارهای پیشگیری از بیماری کرونا، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری پویا هستند که تنها با رعایت این نکات میتوانیم از خود و دیگران در مقابل این ویروس منحوس مراقبت کنیم.

وی گفت: با وجود تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهروندان برای در خانه ماندن و خودداری از تجمع همچنان تعدادی از مردم نسبت به هشدارها بی‌توجه هستند؛ بهترین راه مصون ماندن از بیماری کرونا دوری از تجمعات، حفظ فاصله با افراد و ماسک زدن است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 455190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *