۰
به منظور افزایش سطح دانش فنی بهره برداران و آبزی پروران انجام شد؛

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تغذیه در سیستم نیمه متراکم پرورش میگو

كارگاه آموزشی آشنایی با تغذیه پرورش میگو در راستای انتقال و اطلاع رسانی یافته ها و تحقیقات پژوهشی و همچنین پاسخ گویی به نیاز بهره برداران و آبزی پروران در رابطه با غذای زنده و همچنین تغذیه میگوهای پرورشی برگزار شده است.
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تغذیه در سیستم نیمه متراکم پرورش میگو
حمیدرضا نصیری؛ معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: موضوع آموزش یکی از ارکان و برنامه های اصلی معاونت آبزی پروری جهت کمک به توسعه پایدار آبزی پروری میگو است.
 
وی افزود: یکی از اصول پیشرفت آبزی پروری آشنایی با مسئله چگونگی و مدیریت تغذیه میگوی پرورشی است و درهمین راستا و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تعیین دوره های آموزشی مناسب برای بهره برداران و جامعه آبزی پروری این معاونت اقدام به برگزاری دوره آموزشی مذکور کرد.
 
وی ادامه داد: تغذیه میگو و نوع خوراک و چگونگی آن به لحاظ اقتصادی، فنی و بهداشتی سهم قابل توجه و مهمی در نتایج تولید داشته و باید بطور جد مورد توجه قرار گرفت.
 
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان ارتقای كیفیت بچه میگوی تولیدی از طریق برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره های آموزشی عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: نقش غذای زنده در تغذیه آبزیان به ویژه در تغذیه مولدین به لحاظ ارزش غذایی و دارا بودن پروتئین، انواع اسید آمینه ها وسایر مواد مورد نیاز بدن آبزی بسیار حائز اهمیت است.
 
نصیری گفت: به منظور افزایش سطح دانش فنی و بهداشتی بهره برداران و کارشناسان در خصوص مدیریت تغذیه این معاونت با همکاری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار، مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان چابهار اقدام به برگزاری این دوره کردند.
 
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اشکان اژدری رئیس مرکز تحقیقات شیلات آبهای دور چابهار که به عنوان مدرس در این دوره حضور و در خصوص اهمیت تغذیه، کیفیت، پروتئین و اسید آمینه های ضروری موجود در غذای مصرفی میگو و همچنین استفاده از سینی های غذادهی در استخرها، تعداد وعده های غذادهی، برآورد میزان رشد و ضریب تبدیل غذایی برای شرکت کنندگان در این دوره پرداختند.

انتهای پیام/
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 455124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *