۰
کارشناس امور سیاسی:

حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر منافع غربی هاست/ غرب وحشی بزرگترین ناقض تاریخ بشریت

یعقوب کریمی گفت: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند.
حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر منافع غربی هاست/ غرب وحشی بزرگترین ناقض تاریخ بشریت

 
یعقوب کریمی؛ کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به تعریف حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: از نظر ایالات متحده حقوق بشر راهی برای رسیدن به هدف‌ها و برنامه‌های آنهاست و درجایی که مصالح آنها محقق نشود باید مردم آن از بین بروند.
 
وی ادامه داد: آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.
 
 وی با بیان اینکه حقوق بشر از زمان های قبل مطرح بود و غربی ها برای اینکه بتوانند دنیا را به تابعیت و زیر مجموعه خود در بیاورند و آن چیزی را که نفع خودشان در اولویت باشد امروز به خورد مردم جهان دادند تصریح کرد: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند و آنان قوانینی بدون توجه به اصول فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشورهای قاره های مختلف طراحی کردند.
 
این کارشناس سیاسی افزود: آمریکا در حالی مدعی پایبندی به اجرای حقوق بشر در سطح جهان است که آشکارا نسبت به نقض گسترده حقوق بشر از سوی متحدان خود بی تفاوت بوده و حتی از اقدامات آنها، بی‌شرمانه حمایت می‌کند در این زمینه می‌توان به حمایت آمریکا از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه آمریکا شاخص تمام عیار نقض حقوق بشر در جهان است، گفت: آمریکا هم در فضای زیستی خود و هم در جامعه بین‌المللی ناقض حقوق بشر و تهدید کننده حقوق جامعه انسانی در عالم است و تمامی مصادیق نقض حقوق بشر در اسناد بین‌المللی موجود است.
 
کریمی با بیان این که نتیجه حقوق بشر آمریکایی بمباران، کشتار و از بین بردن انسان‌های بیگناه است، اذعان کرد: تشکیل گروه‌های تروریستی، بمباران‌ها و قتل عام مردم بیگناه نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است.
 
وی ادامه داد: جنایات و جرایمی که آمریکا مرتکب شده، قابل شمارش نبوده و در کشورهای منطقه این جنایت مشهود است؛ از طرفی شمردن و تبیین صرف جنایات آمریکا کفایت نمی کند و اکنون همین کشور به عنوان یکی از کشورهای شکنجه گر در جهان شناخته می شود.
 
وی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در مقابل اقدامات امریکا یادآور شد: سازمان های بین المللی و حقوق بشر در محکومیت آنچه آمریکا در جهان و جوامع بین المللی انجام می دهد سکوت کردند و علت آن هم وابستگی مالی و اقتصادی آنها به این کشور است.
 
 کارشناس امور سیاسی با بیان اینکه تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده، نمونه‌ای بارز نقض حقوق بشر است اظهار کرد: طی سال‌های گذشته همه موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و غربی‌ها علیه کشورمان انجام شده و سال‌ها ما به دنیا اعلام می‌کردیم ناقضین حقوق بشر همان کسانی هستند که ادعای حقوق بشر دارند و امروز این موضوع مقابل چشمان دنیا واقع شده است.
 
وی گفت: نظام اجتماعی اسلامی ایرانی در همه بخش ها به رعایت حقوق بشر تاکید کرده و این حقوق بشر باید در راستای اوامر الهی باشد، نه حقوق بشری که مستکبران در صدد سلطه آن به مردم دنیا هستند.
 
کریمی خاطرنشان کرد: امروز عصر روشنگری و عصر ملت‌ها است و استکبار نمی‌تواند همانند گذشته ملت‌ها را به استثمار بکشد با فریب و نیرنگ آن‌ها را چپاول کند و خود را در پس چهره فریبکارانه مدافع حقوق بشر پنهان کند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب: 455120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *