۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

15 خرداد نقطه آغازحركت برای پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی با اشاره به اینكه امروز انقلاب اسلامی الگویی برای آزاد اندیشان و آزادی خواهان جهان است گفت: واقعه 15خرداد سال 1342 آغازحركت برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.
15 خرداد نقطه آغازحركت برای پیروزی انقلاب اسلامی بود
حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با بیان اینكه قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است بیان كرد: سخنرانی تاریخی امام راحل درخرداد 1342سرآغازحركت ملت ایران برای ریشه كنی رژیم پهلوی و استقرار حكومت دینی در كشور بود.

وی افزود: اولین جرقه های پیروزی انقلاب در ۱۵ خرداد رقم خورد و مردم فهمیدند که خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.
 
وی گفت: این مسیر ۱۵ خرداد بود که انقلاب ما را نهادینه کرد و خون شهدا به نتیجه رسید و ۱۵ خرداد منجر ۲۲ بهمن شد.

امام جمعه چابهار تصریح کرد: امام (ره) می‌فرمودند ۱۵ خرداد را من برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم چون جنایت رژیم پهلوی در ۱۵ خرداد برملا شد اگر ۱۵ خرداد نبود مردم گول تذویر های رژیم شاه را می خوردند و انقلاب به این زودی ها به پیروزی نمی‌رسید و مردم کاملاً این رژیم را شناختند.
 
وی ادامه داد: امام رهبری ۱۵ خرداد را برعهده داشتند امام فریاد می‌زد که مراجع حوزه‌ها جوانان به داد مردم برسید نقش امام نقش محوری بود از آنجا مردم فهمیدند امام خمینی می تواند رهبر یم جامعه باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه در ۱۵ خرداد چهره منحوس رژیم پهلوی برملا شد خاطرنشان کرد: تاقبل  ۱۵ خرداد بعضی از مردم ناباورانه از روی تبلیغات سوء که شاه مثلا به حرم امام رضا میرفت و از خود تذویر نشان میداد فریب خورده بودند اما ۱۵ خرداد آنها را برملا کرد که این رژیم تسلیم صهیونیسم و آمریکاست و مردم آن را شناختند و این شناخت باعث شد که منجر به پیروزی انقلاب شود و این خون‌ها مردم را بیدار تر کرد.
 
وی از امام خمینی (ره) به عنوان احیا كننده اسلام ناب محمدی یاد كرد و گفت: 14و 15خرداد فرصتی برای یادآوری ارزش ها و فرصت های مورد نیاز جامعه است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 455051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *