کارشناس مسائل سیاسی:

قیام 15 خرداد؛ آغاز مکتب بیداری اسلامی بود/ امام خمینی (ره)؛ هدیه و برکتی برای مردم ایران

15 خرداد 1399 ساعت 15:23

یعقوب کریمی گفت: قیام 15 خرداد آغازمکتب بیداری اسلامی و تجلی اراده ملتی بود که سال های علیه استکبار تلاش کردند.


یعقوب کریمی؛ کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به این که در قیام 15 خرداد نام ابرمردی می درخشد که بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: قیام 15خرداد جنبشی ماندگار بود که در راه مبارزه در برابر ظلم و ستم ایجاد شد، این جنبش به ما آموخت که با یک رهبر و پیشوای قوی و با اتکا به خداوند می توان بر علیه دیکاتوری پهلوی گام های بزرگ و مهمی برداشت.

وی افزود: 15 خرداد تجلی اراده ملتی بود که ده ها سال در پی رفع استبداد داخلی و سلطه خارجی تلاش و فداکاری می کرند و قربانی هم دادند.

این کارشناس سیاسی از 15 خرداد به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: سخنرانی شگفت انگیز و غرورآفرین امام خمینی (ره) در عصر عاشورا سال 42 در مدرسه فیضیه با حضور صدها نفر؛ آغاز خروش ملت علیه رژیم پهلوی بود، مرجعی عالی قدر که در سرنوشت سیاسی و مذهبی ملت بسیار تاثیرگذار بود.

15 خرداد؛ مبارزه علیه استبداد داخلی و خارجی

کریمی گفت: قیام 15 خرداد علی رغم مبارزه علیه استبداد داخلی، بیداد علیه استبداد خارجی و مبارزه با صهیونیسم و امپریالیسم آمریکا است.

به گفته وی؛ انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد و سخنرانی امام خمینی (ره) شکل گرفت و در طول این مدت تا پیروی انقلاب در سال 57، یک مهلت چند ساله به رژیم پهلوی داد ولی در حال شکل گیری یک انقلاب مردمی بود.

کریمی تصریح کرد: اگر امیدی برای اصلاح کشور بود به واسطه کار خباثت بار و کشتارهایی که در آن ایام دولت دیکتاتور پهلوی نسبت به مردم انجام داد، از بین رفت و مردم هم فهمیدند به این شخصیت و نظام پهلوی دیگر امید و هیچ اعتمادی نیست و با قدرت در پشت سر امام (ره) قرار گرفتند.

امام خمینی (ره)؛ هدیه و برکت برای مردم ایران 

وی ادامه داد: استبداد محمدرضا شاه پهلوی از سال 42 تا 57 و انقلاب اسلامی مبتنی بر سرکوب و خشونت بود و با تلفات زیادی روبه رو شدیم ولی از طرفی هم از محبوبیت وی کاسته می شد و هدیه خداوند به ملت ایران از سال 42 تا پایان جنگ تحمیلی و رحلت امام (ره) از برکت حضور ایشان بود.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: این هدیه امید را در دل مردم زنده نگه داشت و شاه را به چالش کشاند و حتی تفکر نیروهای مذهبی را هم عوض کرد که در برابر صهیونیست و آمریکا سر خم نکنند و راه درست را به آنان نشان داد.

وی گفت: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و عراق و فرانسه که به قول شاه مهد دموکراسی بود و جایی که قدرت لیبرال ها و غربی بیشتر است، با این هدف انجام شد که امام (ره) از جریانات انقلاب و مردم کشورش دور و نام ایشان حذف شود، ولی همه چیز برعکس رقم خورد و نوفل لوشاتو به یک مکان احیای تفکر ناب محمدی از سوی امام (ره) تبدیل شد.

کریمی با بیان این که 15 خرداد نماد جهاد یک ملت مومن برای حفظ و پیروزی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در ماجرای 15 خرداد حرف اول را مرجعیت امام خمینی (ره) و ملت مومن و انقلابی می زدند که این مردم امروز در سایه سار مقام معظم رهبری قدر این انقلاب و حکومت را می دانند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا این حرکت امام (ره) و شجره طیبه ایشان، امروز در اقصی نقاط جهان به خوبی و نیکی یاد می شود، هر کجا هم این انقلاب پا گذاشت رشد کرد و به ترقی و قدرت رسید و هر جایی نیز که دشمن انقلاب اسلامی پا گذاشت آنجا ویران شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 455049

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455049/قیام-15-خرداد-آغاز-مکتب-بیداری-اسلامی-امام-خمینی-ره-هدیه-برکتی-مردم-ایران

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir