سومین نفتکش ایرانی به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسید

7 خرداد 1399 ساعت 9:51

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سومین نفتکش ایرانی به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسیده است.


به گزارش چهاربهاران، خبرگزاری رویترز به نقل از اطلاعات «ریفینیتیو آیکون» گزارش داد که سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسیده است.
رویترز می‌نویسد: نفتکش «پتونیا» با پرچم ایران با دنبال کردن نفتکش‌های فورچون و فارست، روز دوشنبه و با عبور از اقیانوس اطلس وارد کارائیب شده است.
نفتکش‌های «فورچون» و «فارست» پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرده است.
فورچون و فارست که روز دوشنبه وارد آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا شدند، سوخت‌رسانی به پالایشگاه ال پالیتو در ایالت کارابوبو در شمال ونزوئلا را آغاز کردند. این عملیات به عنوان بخشی از توافق‌نامه‌های همکاری و تقویت روابط دیپلماتیک بین دو کشور صورت می‌گیرد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور ونزوئلا که در زمان ورود نفتکش‌های ایرانی در مراسمی در بندر ال پالیتو حضور داشت ضمن تشکر از کمک‌رسانی ایران گفت بسیار خرسندیم که در این زمان ایران را در کنار خود داریم. چنین کارهایی، که مقاومت در برابر هژمونی آمریکاست، باید به یک امر عادی تبدیل شود.
هر پنج نفتکش ایرانی که راهی ونزوئلا شده‌اند قرار است محموله سوخت خود را به پالایشگاه ال پالیتو، که یکی از بزرگترین مجتمع‌های فرآوری نفت در این کشور است، تحویل دهند. پالایشگاه ال پالیتو، که به دلیل محاصره اقتصادی از سوی آمریکا مجبور به کاهش عملکرد خود شده است، سوخت مناطق مرکزی و غربی ونزوئلا از طریق ارسال به شهر والنسیا تامین می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.
مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 455002

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455002/سومین-نفتکش-ایرانی-نزدیکی-منطقه-ویژه-اقتصادی-ونزوئلا-رسید

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir