امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز عید فطر:

کمک‌های مومنانه نماد زنده شدن ایثارگری در کشور/ روز قدس، روز تقابل آشکار حق علیه باطل است

4 خرداد 1399 ساعت 8:54

حجت االاسلام و المسلمین سید محمد موسوی گفت: کمک های مومنانه مانند ایثارگری‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است که از جان و مال انجام می شد و در این ایام نیز نماد زنده شدن ایثارگری در کشور است.


به گزارش چهاربهاران، حجت االاسلام و المسلمین سید محمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز عید سعید فطر ضمن تشکر و قدرشناسی از خدمات کادر درمانی در بیمارستان ها که سنگر و خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس هستند بیان کرد: از همه دست‌اندرکاران نظام سلامت، اعم از پزشکان، پرستاران و همه عزیزانی که در این روزهای سخت با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی و باتحمل سختی‌ها و دوری از خانواده به هم‌وطنان خود، خدمت‌رسانی می‌کنند، به‌نوبه خود سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات بیشتر را مسالت دارم.
 
وی با اشاره به حرکت مومنانه در سطح کشور که یک حرکت پر برکت و عظیمی بود افزود: این حرکت مومنانه یکی از نمادهای عینی ارزش های نظامی الهی است، و قطره ای از این ارزش ها را نشان می دهد و در این حرکت مومنانه، مردم، خیرین و مسوولین همه آمده اند و این اقدامات آن آیه الهی را عملی می کند که «به دیگران رحم کنید تا خدا به شما رحم کند».
 
 امام جمعه شهرستان چابهار با بیان اینکه نقش سنگرسازان بی سنگر در دوران دفاع مقدس و تمامی مقاطع بحرانی کشور بی بدیل و غیر قابل توصیف است، تصریح کرد: سنگرسازان بی سنگر در جبهه های حق علیه باطل در اکثر مواقع حتی از رزمندگان اسلام جلوتر بوده و پیش تر حرکت می کردند، امروز نیز همگام با سایر اقشار جامعه برای لبیک گفتن به فرمان مقام عظمای ولایت جهت انجام رزمایش کمک های مومنانه به اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا پیشقدم شدند.
 
وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در دنیا بسیاری از مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شدند، ادامه داد: به لطف خداوند ایران اسلامی در این موضوع هم سربلند می‌شود با توکل و یاری خداوند از این آزمون هم سربلند بیرون خواهیم آمد، اما مردم ما باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را جدی بگیرند.
 
وی با اشاره به روز قدس که روز اسلام و دفاع از مظلوم است اظهار کرد: روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی و رژیم غاصب و مجهول اسرائیل است.

خطیب جمعه چابهار با ابراز امیدواری از اینکه هر چه زودتر شاهد پیروزی نهایی جهان اسلام به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین باشیم بیان کرد: ملت‌های مسلمان به ویژه ملت ایران در این راستا استکبارستیزی خود را نشان دادند و به آمریکا اعلام کردند با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تحت ولایت مقام معظم رهبری به نقش خود در حمایت از مظلومان و آرمان‌های مردم منطقه و مسلمان ادامه خواهد داد.
 
وی گفت: امسال که شیوع ویروس کرونا جهان را آلوده کرده است، موضوع عوض نشده و همان است، این‌که انسان بتواند با آرمان فلسطین بیعت کند و در طول سال پایبند این بیعت باشد و اگر در فضای حقیقی قابل‌اجرا نباشد، قطعاً در فضای مجازی و در وجدان و ضمیر انسان‌ها قابل‌اجرا است و خواهد بود.
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عربی که ادعای رهبری جهان اسلام را دارند به شکل مخفیانه ارتباطاتی با صهیونیست ها برقرار کرده اند اذعان کرد: برخی کشورهای مسلمان هم به شکل آشکار از اسرائیل غاصب حمایت می کنند و قصد آنان این است که نام فلسطین از اذهان عمومی جهان پاک شود.
 
امام جمعه شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: با رهبری‌های مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مواضع ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی خود عقب نشینی نکرده است و به خوبی راه مقاومت با توصیه های حکیمانه امام خامنه‌ای ادامه خواهد داشت تا روزی که قدس آزاد شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454987

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454987/کمک-های-مومنانه-نماد-زنده-شدن-ایثارگری-کشور-روز-قدس-تقابل-آشکار-حق-علیه-باطل

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir