حمایت از اقشار محروم مهمترین رسالت سمن‌ها برای مقابله با کرونا/ از ضدعفونی حاشیه شهر تا توزیع بسته های معیشتی

23 فروردين 1399 ساعت 12:46

در پی شیوع بیماری کرونا بخش زیادی از جامعه به خاطر از دست دادن کسب وکار و درآمد خود دچار مشکلات متعددی در تأمین معاش خود شدند و نقش سمن ها در راستای حمایت از این قشر بسیار پررنگتر از قبل است.


به گزارش چهاربهاران، سازمان‌های مردم نهاد بصورت داوطلبانه و به عنوان نهادهای مدنی، واسط بین دولت و مردم بوده و بخش مهمی از مشارکت مردم در توسعه جامعه را از این طریق شکل می‌دهند.
 
در دوران جولان کرونا پسندیده است که در کنار حفظ قلمرو شخصی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، مهربانی‌ها را گسترش دهیم و حتی کمک مالی و غیرمالی به خانواده هایی که توان مالی کمتری دارند مرهمی بر زخم های آنها باشد.
 
در همین راستا نقش آفرینی در جامعه و حل معضلات اجتماعی از طریق خود مردم راهکاری مناسب برای عبور از مشکلات به شمار می‌رود، تشکلهای مردمی بویژه در بخش اجتماعی و سلامت که در محله ها و کوچه پس کوچه های شهر فعالیت می‌کنند به خوبی وضعیت و مشکلات منطق خود را می‌دانند و بهتر می‌توانند برای آن چاره اندیشی کنند.

هم‌افزایی بین تشکل‌های مردمی برای کمک هرچه بیشتر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بویژه در مناطق محروم و حاشیه‌نشینان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
مسلم بشکار مدیرعامل موسسه نبی اکرم (ص) شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران از آماده سازی تعداد ۴۱۰ بسته غذایی در راستای حمایت از افراد آسیب دیده در حاشیه شهر خبر داد و بیان کرد: به خانواده هایی که بعلت بیماری کرونا دچار آسیب های مالی شدند با همکاری موسسات نبی اکرم (ص)، سپهرداد طوس و گروه خیرین جهادی شهر چابهار بسته های معیشتی تعلق گرفت.
 
وی ضمن تقدیر از استقبال بسیار خوب فعالین اجتماعی و خیرین افزود: کرونا به هیچ عنوان یک بازیچه و مساله ساده نیست و بدون مشارکت همه جانبه هم انتظار کاهش اثرات مخرب آن امکانپذیر نخواهد بود و تاکنون تعداد ۴۱۰ بسته غذایی آماده توزیع است انتظار داریم تعداد بسته های غذایی با مساعدت خیرین به آمار هزار برسد.

مدیرعامل موسسه نبی اکرم (ص) چابهار کمک‌ مالی و غیرنقدی به نیازمندان را در شرایط فعلی بسیار مهم دانست و گفت: از آنجا که برای پیشگیری از بیماری باید توان دفاعی بدن و بهداشت فردی را بالا برد باید سعی کنیم توزیع اقلام غذایی و بهداشتی رایگان به اقشار آسیب پذیر جامعه را در اولویت قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر افراد مبتلا به اعتیاد در محل و اماکن غیر بهداشتی بصورت تجمعی اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند در این راستا علاوه بر ضدعفونی اماکن با همکاری موسسات سپهرداد طوس و طلوع بی نشان تعداد ۴۰۰ عدد ماسک و غذایی گرم توزیع شد.
 
بشکار گفت: با توجه به برنامه ریزی کلیه پاتوق های سطح شهر حداقل دو بار گندزدایی و ضدعفونی شده است.
 
وی در ادامه فعالیت های موسسه نبی اکرم (ص) تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا بخشی از محله حاشیه نشین مراد آباد گند زدایی و تعداد ۲۰ بسته غذایی و دویست عدد ماسک و آموزش فرد به فرد توزیع شد و همچنین کلیه خودپردازهای محدوده شهر چابهار با فعالیت جهادی اعضا ضدعفونی شد.

مدیرعامل موسسه نبی اکرم (ص) با اشاره به اینکه آموزش در شرایط کنونی و پیشگیری از رکن اصلی برای مقابله با بیماری است خاطرنشان کرد: ما در موسسه سعی کردیم بیشتر بصورت غیر حضوری جامعه مخاطب خود را درباره خطرات این بیماری و راه‌های مقابله با آن آگاه سازیم و در روستاها دور از محدوده شهر آموزش فرد به فرد در خصوص بیماری کرونا داشتیم و توزیع اقلام ضدعفونی در روستای بریس نیز از دیگر اقدامات موسسه بود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 454841

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454841/حمایت-اقشار-محروم-مهمترین-رسالت-سمن-ها-مقابله-کرونا-ضدعفونی-حاشیه-شهر-توزیع-بسته-های-معیشتی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir