۰

حدود ۳ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به سه تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و ناسالم در ایام نوروز ۹۹ در این استان کشف و ضبط، شد.
حدود ۳ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد
به گزارش چهاربهاران، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: نزدیک به سه تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و ناسالم در ایام نوروز ۹۹ در این استان کشف و ضبط، برای بیش‌از ۸۰۰ مرکز به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی اخطاریه صادر و بیش از ۲۰ مورد نیز به علت تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر مهدی حسینی  اظهار داشت: حفظ سلامت و برقراری امنیت غذایی جامعه در هر شرایطی و به ویژه بحران شیوع کرونا اولویت اصلی و وظیفه دامپزشکی است که در بستر نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره جاری خواهد شد.
وی گفت: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز، نظارت کارشناسان دامپزشکی در این ایام شدت می‌یابد که امسال علاوه بر این موضوع، بحران بیماری تنفسی کرونا سبب حساسیت بیشتر کارشناسان در نظارت‌های بهداشتی شده است.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در ایام نوروز ۹۹ کارشناسان نظارت این اداره کل با رعایت کامل شرایط و ضوابط بهداشتی دوران قرنطینه به بازدید و بازرسی از حدود ۲ هزار ۵۰۰ مرکز تولید، بسته بندی و توزیع فرآورده خام دامی در سطح استان پرداختند و دراین بازدید‌ها با ارائه نکات و توصیه‌های بهداشتی خاص بحران بیماری کرونا سعی بر کاهش شرایط تشدید شیوع این بیماری کردند.
وی از مردم درخواست کرد برای حفظ سلامت خود و در امان ماندن از بیماری‌هایی مانند کرونا به نکات و توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی کارشناسان این اداره توجه و در خرید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود دقت کافی نموده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 454799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *