۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار:

اجرای طرح دوم واکسیناسیون فلج اطفال با حضور ۲۱۰ تیم عملیاتی در چابهار

عبدالرسول خدمتی گفت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط ۲۱۰ تیم عملیاتی در مراکز بهداشتی شهری و روستایی این شهرستان از امروز اجرا خواهد شد.
اجرای طرح دوم واکسیناسیون فلج اطفال با حضور ۲۱۰ تیم عملیاتی در چابهار
عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال که از امروز پنجم اسفند ماه آغاز شده است بیان کرد: طرح واکسیناسیون فلج اطفال به منظور واکسینه شدن کودکان زیر ۵ سال و با هدف ریشه کنی این بیماری تا هشتم اسفند ماه ادامه دارد.

وي با بيان اينكه اجراي اين طرح به صورت خانه به خانه موجب ايجاد بالاترين سطح ايمني در كودكان مي شود، افزود: براي تحقق اين هدف ۲۱۰ تيم عملياتي ثابت و سيار اجراي طرح ملي واكسيناسيون فلج اطفال در شهرستان چابهار انجام می دهند.

وی گفت: تیم های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.
 
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با اشاره به اینکه تلاش تیم بهداشتی ریشه کن کردن این ویروس است تصریح کرد: کشورهای همسایه موارد مثبتی مشاهده شده است و با این شرایط موجود متاسفانه واکسیناسیون در کشورشان انجام نمی‌گیرد و سالیانه مواردی از فلج اطفال یافت می‌شود.

خدمتی خاطرنشان کرد: همکاری مردم در این طرح بسیار حائز اهمیت است خواستار مشاركت و همكاري گسترده خانوارها با تيم هاي عملياتي و نظارتي در مرحله دوم اجراي طرح ملي واكسيناسيون فلج اطفال در شهرستان هستیم.

انتهای پیام/
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 454708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *