۰

توسعه ورزش و شکوفایی استعداد جوانان بومی در چابهار رشد چشمگیری داشته است/ انقلابی در رشد سرانه فضای ورزشی چابهار

توسعه ورزش و شكوفايي استعداد جوانان بومي از اولويت هاي اداره ورزش و جوانان چابهار بوده است و در فراهم کردن زمینه توسعه و رشد این ورزش اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.
توسعه ورزش و شکوفایی استعداد جوانان بومی در چابهار رشد چشمگیری داشته است/ انقلابی در رشد سرانه فضای ورزشی چابهار
به گزارش چهاربهاران، با توجه به موقعيت جغرافيايي بندر چابهار، ظرفيت ها و قابليت هاي فراواني در حوزه ورزشهاي ساحلي و آبي در اين منطقه وجود دارد كه نيازمند امكانات، زيرساختها و حمايت هاي مالي ارگانهاي مرتبط جهت رشد و توسعه اين بخش در سطح ملي و بين المللي است.

موقعیت چابهار و شرایط مهاجرپذیری و پراکندگی جمعیتی، بیکاری، فقر، حاشیه‌نشینی و ناهنجاری‌های مرتبط به این قبیل موارد، فقدان زیرساخت‌های مطلوب در حوزه‌های تفریحی رفاهی کاملاً مشهود است.

 در صورت نادیده گرفتن موضوعات مرتبط با جوانان، شهر چابهار می‌تواند محیطی مستعدی جهت به وجود آمدن آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشد. اهتمام جدی به ورزش و پرورش استعدادهای ورزشی، از مولفه‌های حائز اهمیت در کاهش بزهکاری اجتماعی محسوب می‌شود.
 
انقلابی در رشد سرانه فضای ورزشی چابهار
عمر بلوچ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به استعداد و ظرفیت های چابهار بیان کرد: چابهار استعدادهای خوبی در زمینه ورزش کریکت، فوتبال، والیبال، ورزش های آبی ساحلی دارد و حمایت از ورزشکاران می تواند به موفقیت و افتخارآفرینی آنها کمک کند.

وی افزود: بدون شک سیستان و بلوچستان به عنوان استانی که در دوران ستم‌شاهی کمترین توسعه را داشته و همین امر موجب فاصله عمیق شاخص‌های مختلف آن با میانگین کشوری شده و باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش گفت: چابهار قبل از انقلاب هیچ سرانه ورزشی، زمین و باشگاه ورزشی نداشت ولی در حال حاضر 17 باشگاه ورزشی در این شهر وجود دارد و جوانان در این مکان ها درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در 15 ماه خیر با اختصاص 11 چمن مصنوعی مینی فوتبال به شهرستان چابهار و همچنین بهره برداری از چمن فوتبال مجموعه شهید ریگی و سالن کمب سرانه ورزشی چابهار را از 17 صدم مترمربع به 28 صدم مترمربع ارتقا دادیم.

بلوچ افزود: هر روستا با ایجاد خانه ورزش و کشف استعداد ورزشکاران و معرفی به تیم های حرفه ای ورزش میتواند توسعه‌بخش ورزش در این مناطق باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار حمایت از استعدادهای درخشان ورزشی در روستاها، مناطق کمتر توسعه یافته، کاهش آسیب های اجتماعی، داشتن جامعه ای سالم و با نشاط را از جمله اهداف راه اندازی خانه های ورزش روستایی عنوان کرد و گفت: چمن های مصنوعی روستایی شهرستان چابهار تا این لحظه 14 عدد است که با مشارکت بنیاد مستضعفان قرار است افزایش یابد.
 
 حمایت منطقه آزاد از ورزشکاران بومی
اکبر چاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با اشاره به حمایت منطقه آزاد چابهار از رشته های ورزشی در شهر و روستای چابهار گفت: ساخت اماکن ورزشی، حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران برای اعزام به رقابت های بین المللی و داخلی و توسعه رشته های مختلف ورزشی مدال آور از برنامه های مهم منطقه آزاد چابهار در حوزه ورزش است.

وی گفت: استعداد ورزشکاران منطقه بلوچستان در رشته کریکت مثال زدنی است و هم اینک بیش از 80 درصد ملی پوشان ورزش کریکت کشور از جوانان چابهار، نیکشهر و کنارک هستند.

چاکرزهی حمایت از رشته های ورزشی را از افتخارات منطقه آزاد چابهار برای حمایت از ورزشکاران بومی دانست و افزود: ورزشکاران رشته های موج سواری، ورزشکاران مدال آور دوومیدانی از جمله کارهای شاخص منطقه آزاد در حمایت از ورزشکاران بومی بوده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: چابهار با ساحل ماسه ای زیبا ظرفیت های مناسبی برای برگزاری رقابت های آبی ساحلی دارد و یکی از بهترین نقاط کشور برای موج‌ سواری است.
 
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 454661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *