یادداشت/

سپاه مردمی همیشه در خدمت مردم

28 دی 1398 ساعت 9:58

قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق کشور در همان ساعات اولیه پس از شروع آبگرفتگی و ورود سیلاب به برخی خانه‌های خشتی و گلی کار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را آغاز کرد.


به گزارش چهاربهاران، باران سیل‌آسایی روز جمعه 20 دی‌ماه تا یکشنبه 22 دی‌ماه 1398 جنوب سیستان‌وبلوچستان را فرا گرفت.
 
 بارندگی‌ سیل‌آسایی که سواحل مکران (محدوده چابهار- کنارک) به‌ویژه منطقه دشتیاری، پلان و زرآباد و نیکشهر، قصرقند، ایرانشهر، فنوج، بمپور، سرباز، سیب‌وسوران، سراوان و میرجاوه را متحمل خسارت‌های فراوانی؛ در بخش‌های زیرساختی راه، برق، آب و واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی کرد.
 
قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق کشور با به‌کارگیری تجهیزات و نیروهای پیاده در حال توزیع تهیه10 هزار بسته معیشتی مدت‌دار، 10 هزار عدد کنسروجات و آب معدنی، 5 هزار تخته پتو و هزار سری لوازم گرمایشی که شامل چراغ والور، ظروف پخت‌وپز، پیک‌نیک گازی و زیرانداز در مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده از راه‌های هوایی و زمینی می‌باشد.
 
 در گام اول با اعزام 3 فروند بالگرد ترابری، 35دستگاه ماشین‌آلات مهندسی و به‌کارگیری 600 نفر از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، کار امدادرسانی را آغاز و در ادامه تسریع روند امدادرسانی در مناطق آسیب‎دیده می‌باشد.
 
هم‌چنین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه کار پخت غذای گرم را از روز شنبه21 دی‌ماه با راه‌اندازی 4 مرکز پخت غذا در شهرستان‌های چابهار و کنارک شروع نمودند که در هر وعده 50 هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان را به‌وسیله‌ی بالگرد در بین روستاهای گرفتار در سیلاب توزیع می‌کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454596

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454596/سپاه-مردمی-همیشه-خدمت-مردم

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir