۰

اقدام ملی مسکن راه حل مشکل حاشیه نشینی در چابهار است/ اخذ بیش از هزار هکتار سند اراضی به سکونت گاه های غیررسمی چابهار

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از طرح اقدام ملی به عنوان یکی از راه های حل مشکل مسکن ساکنان چابهار اشاره کرد.
اقدام ملی مسکن راه حل مشکل حاشیه نشینی در چابهار است/ اخذ بیش از هزار هکتار سند اراضی به سکونت گاه های غیررسمی چابهار
به گزارش چهاربهاران، علی نبیان در سفر به شهرستان چابهار و در بازدید از اراضی عثمان آباد، مراد آباد، میرآباد و کنارک بیان کرد: بی‌توجهی نسبت به اشتغال و تامین معیشت روستاییان زمینه مهاجرت آنها را به کلانشهرها فراهم کرده، موضوع معیشت و مشکلات اقتصادی مهمترین عوامل مهاجرت روستاییان و روی آوردن آنها به حاشیه نشینی است.

وی از پیگیری و اخذ سند اراضی واقع در سکونت گاه های غیر رسمی حریم شهر چابهار به مساحت 1000.7 هکتار خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بررسی مشکلات مربوط به حوزه زمین و مسکن و پیگیری مسائل مربوط به زمین های طرح اقدام ملی، تصریح کرد: چابهار با توجه به موقعیت خاص خود، یکی از مناطقی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و حل مسائل حاشیه نشینی و بافت فرسوده این منطقه از اولویت های وزارت راه و شهرسازیست.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات منطقه در گرو همکاری تمامی دستگاه های دولتی ذیربط است، افزود: تجربه نشان داده که هرجا مسئولان استانی با همفکری و هم افزایی پیگیر مشکلات منطقه خود بوده اند، توانسته اند اتفاقات مثبتی را رقم زده و باری از مشکلات مردم بردارند.

نبیان با تاکید بر اینکه دستگاه ها برای کاهش و مدیریت پدیده حاشیه نشینی باید از تمامی اهرم‌ها و فرصت‌ها استفاده کنند، ادامه داد: اقدامات یک دستگاه به تنهایی و بدون همکاری سایر دستگاه ها چاره ساز نیست بلکه همت تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساخت واحدهای مسکونی در نقاط حاشیه ای شهر چابهار به ویژه مناطقی نظیر مراد آباد، کمب و نوار شرقی و غربی در نظر گرفته شده است، به زودی شاهد حل مشکل حاشیه نشینی در چابهار باشیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اراضی دولتی شهر چابهار که برای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داده شده است، بازدید کرد.

گفتنی است معاون املاک و حقوقی و مدیرکل املاک سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این سفر مدیرعامل این سازمان را همراهی می کردند.

انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 454498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *