۰
عدم توجه اداره راه و شهرسازی چابهار پس از چهار روز بارندگی؛

راه های روستایی بخش مرکزی شهرستان چابهار مسدود است/ 150 دانش‌آموزانی که به کلاس درس نرسیدند

عضو شورای شهر بخش مرکزی چابهار گفت: پس از چهار روز بارندگی در بخش مرکزی چابهار راه های روستایی مسدود است.
راه های روستایی بخش مرکزی شهرستان چابهار مسدود است/ 150 دانش‌آموزانی که به کلاس درس نرسیدند
محمدکریم بلوچ در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به بارندگی روز یکشنبه در شهر و روستای چابهار بیان کرد: در اثر بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های محلی در چند روز گذشته مسیرهای مواصلاتی روستایی این شهرستان مسدود شده است.
 
وی افزود: چهار روز است مسیرهای پارک به پیرسهراب و دمبدف به صفرزهی و مسیر رودخانه کاجو در فتعلی کلات مسدود می باشد.

وی ادامه داد: جاده بعد از پاسگاه پیرسهراب تا سد زیردان کوه های مجاورت جاده ریزش کرده مسیر راه روستاها را مسدود کرده است.
 
عضو شورای شهر بخش مرکزی چابهار گفت: مسیر پارک به پیرسهراب پس از فروکش کردن آب فروکش کردن دو طرف رودخانه گل و لجن، تردد را غیر ممکن کرده است.

وی افزود: روز گذشته مسیر دمبدف به صفرزهی، آسفالت شکسته  و در اثر جاری شدن آب یک گودال یک‌متری ایجاد شده که در حدی است که فقط یک ماشین در این محل تردد میکند.

بلوچ با اشاره به عدم توجه اداره راه شهرستان چابهار نسبت به بازگشاهی مسیرهای مسدود شده به بهانه بارندگی مجدد تصریح کرد: اداره را ه و شهرسازی باید به صورت اضطراری مخلوط سنگی یا اویر سایز این محل را خاکریزی کنند تا بعد از بارندگی بتن ریزی و گاوین بندی شود.‌

وی ادامه داد: مسیر صفرزهی به دشتیاری به علت طغیان رودخانه کاجو و بالا آمدن آب در آبنمایی صفرزهی هم مسدود بوده است جریان آب در این آبنما قطع شده ولی از دیروز بعلت پایین بودن تراز آبنما با بستر طولی مسیر آب جریان آب به مرور زمان با جمع شدن خاک یک‌متر آب داخل آبنما می باشد و به سختی ماشین سواری این مسیر تردد میکند باعث خسارت به لنت و‌ترمز ماشین شده است.
 
عضو شورای شهر بخش مرکزی چابهار گفت: به علت مسدود بودن مسیرها بیش از ۱۵۰ نفر دانش آموزان نتوانستند دیروز و امروز به مدرسه بروند. تاخیر در مدرسه برای دانش آموزان متوسطه دوم که امتحانات نهایی و کنکور دارند بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه همکاری و حمایت راه و شهرسازی برای ساماندهی و هلال احمر برای نصب چادر در این روستاها نیازمندیم یادآور شد: اداره راه باید با توجه به بارندگی مجددا ماشین آلات لودر و کامیون را در صفرزهی مستقر کند تا درصورت مسدود بودن راههای به شهر عبور و مرور اهالی را خدمات دهی کنند برای بیماران قلبی پر خطر و مادران باردار امدادرسانی شود و پرسنل هلال احمر هم در این مکان چادر نصب کنند.

انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 454442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *