۰

ضرورت استفاده از ظرفيت زنان براي دستيابي به توسعه پايدار

دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: اگر جامعه اي بخواهد به توسعه پايدار دست يابد بايد از ظرفيت و پتانسيل بانوان بهره گيرد.
ضرورت استفاده از ظرفيت زنان براي دستيابي به توسعه پايدار
به گزارش چهاربهاران، آیلین سعیدی در جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان چابهار با اشاره به اجرای طرح نشاط اجتماعی بانوان بیان کرد: افزایش سرانه فضای سبز و پارک های استاندارد، ترویج و توسعه ورزش های همگانی در بین بانوان، افزایش مهارت های زندگی در بین تمامی سطوح جامعه بویژه بانوان، اجرای طرح غربالگری افسردگی و کمک به کاهش آسیب های ناشی از آن در بین بانوان از جمله استراتژی های اجرای طرح نشاط اجتماعی بانوان است.

وی به استفاده از توان و مشارکت مردمی در بالا بردن سطح آگاهی زنان در جامعه تاکید کرده و گفت: بدون شک، ارتقاء سطح دانش زنان جامعه در عرصه های مختلف نظیر مهارت های زندگی، فرزند پروری، سلامت و تغذیه مناسب، آشنایی با روش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بیماری ها و مواردی از این دست، می تواند در کاهش آسیب ها و همچنین تربیت نسل های دارای سلامت روحی و جسمی بسیار موثر باشد.

دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: آسیب های ناشی از عدم دستیابی به شغل مناسب به خصوص برای زنان سرپرست خانوار، خانواده های آنها را در معرض بسیاری از مشکلات قرار می دهد.

وی همچنین  به آسیب هایی که در نتیجه عدم تامین سلامت روحی و روانی برای خانواده ها به وجود می آید تاکید کرد و تصریح کرد: سلامت روحی و روانی زنان در خانواده، تاثیر مستقیم بر سلامت کل افراد خانواده دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان به خوبی می دانند که برای فروپاشی یک جامعه باید اصلی ترین بنیان جامعه که همان خانواده است را هدف قرار دهند افزود: با برنامه ریزی دقیق می توان کمان حیله های دشمنان را به خودشان بازگردانیم؛ استفاده از نخبگان جوان در برنامه ریزی دقیق می تواند راهگشای این‌ مهم باشد.

وی با اشاره به برخی از اهداف کارگروه مذکور مانند آموزش حقوق شهروندی به بانوان و آگاه سازی آنان از حقوق و اختیارات خود، جلوگیری از ترک تحصیل دختران و ایجاد امکان ادامه تحصیل در کلیه مقاطع، افزایش سطح بهداشت و سلامت بانوان تقویت حس خودباوری زنان، بالا بردن میزان خودکفایی و استقلال مالی بانوان با ایجاد اشتغال های کوچک و سبک در داخل شهرستان و پیاده سازی برنامه های ورزشی زنان با توجه به کاستی های موجود اشاره کرد.

 در این جلسه دبیران کمیته های آموزش - فرهنگ و هنر - بهداشت و سلامت- اشتغال و کارآفرینی- کاهش آسیب های اجتماعی، ورزش و نشاط به بحث و گفتگو پرداخته و برنامه های کاربردی خود را نیز شرح دادند.

اولین جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده شهرستان با حضور دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه چابهار و سایر اعضای کارگروه فوق در محل فرمانداری ویژه شهرستان چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 454221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *