۰
با گذشت7سال چشم انتظاری؛

شروع دوباره سال تحصیلی در مدارس قدیمی و فرسوده/ جان دانش آموزان قربانی بی تدبیری مسئولان

با گذشت چهار روز از شروع سال تحصیلی جدید شرایط بسیار سختی را برای فراگیری علم و دانش برای دانش آموزان روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان پدید آورده است.
شروع دوباره سال تحصیلی در مدارس قدیمی و فرسوده/ جان دانش آموزان قربانی بی تدبیری مسئولان
به گزارش چهاربهاران، آنچه امروز آموزش و پرورش را بیشتر تهدید می‌کند و شاید آن را در بلند مدت وارد یک بحران جبران ناپذیر کند کمبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزانی است که انگیزه تحصیل و ادامه آن برای کسب مدارج بالای علمی بالاست.

اما چندی است که دانش آموزان و آینده سازان استان سیستان و بلوچستان در روستاها مشکل کمبود و فرسوده بودن فضای آموزشی در روبرو هستند. مشکلی که نه تنها ذهن دانش آموزان و خانواده های آنان را به خود مشغول کرده است.

مشکل کمبود فضای آموزشی اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش در جنوب استان و روستاها است، وبا وجود اینکه در چند سال اخیر چندین طرح بزرگ آموزشی و پرورشی به بهره‌برداری رسیده اما همچنان فرسوده بودن و کمبود فضای آموزشی احساس می شود.

دانش آموزان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند
رئیس شورای اسلامی روستای هیت توابع بخش مرکزی قصرقند در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: مدرسه ابتدایی روستایی هیت با 570 دانش آموز از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرقند، در قالب تخریبی و بازسازی مدارس در شهریور سال 91 تخریب شد.

محمدرحیم رخین افزود: پس از گذشت هفت سال فقط اسکلت ساختمان طبقه اول احداث و قسمت های سالن، سرایداری، نمازخانه و سرویس های بهداشتی فقط در حد ایجاد فنداسیون بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های مکرر شورای اسلامی روستا جوابیه اداره کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان به شورای اسلامی روستای هیت علت متوقف بودن پروژه مذکور را عدم تخصیص اعتبارات این طرح ذکر کردند که مشمول زمان می شود.

رئیس شورای اسلامی روستای هیت گفت: این اداره کل اعلام کردند که این طرح در سال 97 اولویت کاری این اداره کل می باشد و ساخت این مدرسه به اتمام خواهد رسید ولی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: رفع مشکلات آموزشی در روستای هیت و از جمله دبستان دو شیفته پسرانه ابوحنیفه و دخترانه خدیجه همت و یاری مسئولین را می طلبد که پای کار بیایند و به حل مشکلات موجود کمک کنند.

شروع دوباره سال تحصیلی در مدارس قدیمی و فرسوده
رخین گفت: شروع سال تحصیلی جدید در روستاهای قصرقند با کمبود نیرو، کلاس درس و امکانات و تجهیزات آموزشی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه آموزشي استان سيستان و بلوچستان نسبت به ساير نقاط كشور بسيار ناچيز است که نميتواند نيازهاي ابتدايي دانش آموزان اين مناطق را تامين كند.

رئیس شورای اسلامی روستای هیت توابع بخش مرکزی قصرقند خاطرنشان کرد: دولتمردان بايد نسبت به اين استان توجه بيشتري داشته باشند و نبايد اين استان را از بسياري امتيازها محروم كنند و نسبت به آن بي تفاوت باشند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 454153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *