شبهات معوقات حقوق کارکنان شرکتی شبکه بهداشت و بیمارستان چابهار/ عدم پرداخت حقوق مساوی با کاهش کیفیت درمانی کادر بیمارستان

26 شهريور 1398 ساعت 9:52

مطالبات و معوقات حقوق کارکنان شرکتی بیمارستان امام علی (ع) چابهار یکی از دغدغه های این مجموعه طی سالیان گذشته بوده است که به تازگی عدم پرداخت حقوق کارمندان شرکتی شبکه بهداشت به این مشکلات نیز اضافه شده است.


به گزارش چهاربهاران کمبود امکانات درمانی در چابهار و پاسخگویی تنها بیمارستان این شهرستان به مردمی بومی از راسک تا جاسک که بخش عمده ای از جنوب استان را تحت پوشش قرار می دهد می طلبد تا امکانات و خدمات درمانی به حد اعلا انجام شود.

بعد از اینکه شبکه بهداشت چابهار زیرمجموعه اداره کل علوم پزشکی ایرانشهر قرار گرفت اقدامات خوبی تاحدودی در توسعه فیزیکی بخش های درمانی انجام شد ولی در برخی موارد مانند پرداخت معوقات حقوق کارکنان تعلل ایجاد شده است که باعث کاهش کیفیت کار خواهد شد‌.

یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران بیان می‌کند: مطالبات نیروهای شرکتی و پیمانی ورسمی بهداشت و درمان چابهار به طور کامل تحقق نیافته است و چه بسا که با گذشت ۶ ماه از سال تنها دوماه حقوق برای نیروی شرکتی واریز کرده اند و حتی برای جریمه نشدن بیمه حقوق فروردین ماه را واریز نکرده اند.

《ع.د》 تاکید می کند: با پیگیری ها و با وعده های که دکتر حسین بر و دهقان داده اند هنوز خبری از پرداخت نیست، همچنان اداره کار شکایت انجام شده و معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفته اند بودجه نیست.

وی ادامه می دهد: شنیده حاکی از این است که در بهداشت گفته می شود که روسای دانشکده ایرانشهر بارها گفته اند با الحاق شبکه چابهار به ایرانشهر بودجه ایرانشهر افزایش یافته و مشکلات درمانی چابهار کمتر می شود که این مهم تاکنون تحقق نیافته است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار به خبرنگار ما می گوید در خصوص پرداخت حقوق معوقه کارکنان شرکتی بیمارستان جلساتی در فرمانداری برگزار شده و مصوبات جلسه برای پرداخت حقوق به کارفرمایان و مدیران شبکه بهداشت چابهار و ایرانشهر ابلاغ شده است.

عبدالله امیریان تصریح می کند: کسورات پرداختی یا حتی عدم پرداخت چندین ماهه حقوق کارکنان مخالف قوانین اداره کار می باشد و مشکلات درمانی را افزایش می دهد.

وی تشریح می کند: تاکنون قانون عمل به پرداخت حقوق کارکنان طبق قوانین کار به بیمارستان ابلاغ شده است همچنین نیروهای شرکتی شبکه بهداشت نیز طبق موارد قانونی بایستی از حقوق ماهیانه خود بهره مند باشند.

یکی از کارکنان شرکتی بیمارستان چابهار به خبرنگار ما می گوید: چرا حقوق و کارانه اضافه کار عقب افتاده پرسنل شرکتی بیمارستان که شب تا صبح بیدارند و کار می کنند، در این اوضاع بد اقتصادی کشور پرداخت نمی شود.

《ح.ت》 با بیان اینمه اداره کار باید به صورت جدی تر به این موضوع ورود پیدا کند و به دریافت حقوق مان رسیدگی می شود ادامه می دهد: از مسئولان مربوطه خواهشمندم در خصوص کارگران شرکتی که قشر کم درآمد جامعه اند و در بیمارستان چابهار مشغول بکارند مطالبه و پیگیری شود.

وی تشریح می کند: چطور می شود که بیکاران ایرانشهری به ویژه روستای دامن، یکی پس از دیگری وارد شبکه بهداشت شدند ولی معوقات ما پرداخت نمی شود و می گویند بودجه نیست.

وی عنوان می کند: باید از ریاست دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و معاونانش پرسید آیا شهرستان بزرگ چابهار نیروی بیکار با مدرک حسابداری، بهیاری و مدیریت نداشت که شما چندین نفر را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری روانه چابهار کردید و ما در حقوق حداقلی خود مانده ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژهای مهم بیمارستان چابهار هنوز به مرحله افتتاح نرسیده اند تشریح می کند: چرا با همان جدیت، تعصب و بودجه بالای پروژه های شهر ایرانشهر، پروژهای بندر مهم چابهار شروع نمی شوند و به جلو نمی روند و فقط مدیران دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر آخر هفته برای تفریح و گردش و استفاده از مهمانسرا به سوی چابهار می آیند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454117

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454117/شبهات-معوقات-حقوق-کارکنان-شرکتی-شبکه-بهداشت-بیمارستان-چابهار-عدم-پرداخت-مساوی-کاهش-کیفیت-درمانی-کادر

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir