۰

تداخل سامانه ساماب و نیوتجارت سدی بر سر راه سهمیه سوخت کشاورزان چابهاری

سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار گفت: ایجاد دو نوع سامانه تعریف شده به نام سامانه ساماب و سامانه نیوتجارت مشکلات عدیده ای را برای کشاورزان چابهاری به وجود اورده است.
تداخل سامانه ساماب و نیوتجارت سدی بر سر راه سهمیه سوخت کشاورزان چابهاری
کوروش محمدی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: بیشترین مشکل ما در شهرستان در ماه گذشته بحث تامین سوخت کشاورزان با روش جدید سهمیه بندی بوده و علت آن ایجاد دو نوع سامانه تعریف شده به نام سامانه ساماب و سامانه نیوتجارت بوده که مشکلات عدیده ای را برای کشاورزان به وجود اورده است و ما شاهد مراجعات مکرر این قشر زحمتکش به ادارات متولی و فرمانداری می باشیم.

وی در خصوص تعیین وضعیت طرح کدینگ در استان و آخرین وضعیت سهمیه سوخت کشاورزان چابهار تاکید کرد: بایستی با رویکرد حمایتی سعی کنیم کشاورزان مورد حمایت قرار گیرند چون کشاورزان از اقشار تولید کننده و در عین حال آسیب پذیر جامعه می باشند.

سرپرست معاون سیاسی فرمانداری چابهار ادامه داد: مسئولان شهرستان باید به دنبال پیداکردن راه حل برای مشکلات اقشار مختلف باشند و از طرفی هم وظیفه و تکلیف است که از همه سرمایه های ملی در شهرستان حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه هر شهرستانی مشکلات خاص خود را دارد و چابهار هم نیز از این قاعده مستثنی نیست تشریح کرد: بدون شک روش قبلی تخصیص سوخت به کشاورزان اشکالاتی داشته است و قطعا روش جدید هم که سهمیه سوخت کشاورز را از یک هزار لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش داده صحیح نیست.

محمدی با اشاره به اینکه تحقق اهداف کشاورزی بدون تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان امکان پذیر نمی باشد خاطرنشان کرد: سوخت واقعی باید در اختیار کشاورز واقعی قرار گیرد و به تبع آن هم نظارت کافی بر مصرف سوخت توسط کشاورزان صورت پذیرد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 454027
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *