۰
فرماندار شهرستان نیکشهر:

آگاهی بخشی مهم ترین ابزار برای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در جامعه است/ مشارکت سازمان های مردم نهاد جهت پیشگیری از اعتیاد

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: آگاهی بخشی مهم ترین ابزار برای مقابله با پدیده ویرانگر اعتیاد و مبارزه با مخدر در جامعه است.
آگاهی بخشی مهم ترین ابزار برای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در جامعه است/ مشارکت سازمان های مردم نهاد جهت پیشگیری از اعتیاد
به گزارش چهاربهاران، ضیاء الحق هاشم زهی در جلسه فرعی مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید بر فعالیت های مدنی در این خصوص نقش سازمان های مردم نهاد را در راستای مبارزه با مواد مخدر را کارساز و اثر بخش عنوان کرد و افزود: باید برای تاثیرگذاری اقدامات، متناسب با شرایط و زمان از ابزارهای جدید چون شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در حوزه مدیا برنامه ریزی کرد.
 
وی همچنین گسترش زیرساخت های فرهنگی و توجه به مقوله فرهنگ و هنر را از دیگر راههای مقابله با اعتیاد جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه عنوان کرد.
 
فرماندار شهرستان نیکشهر بیان کرد: ائمه جمعه، صاحب نظران، اساتید و صاحبان علم و اندیشه، شوراها و دهیاران دارای نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان را دارند.
 
وی ادامه داد: مساجد و دانشگاه ها باید محل و پایگاه مناسب برای برخورد با استعمال کنندگان مواد مخدر باشند.

هاشم زهی به‌ضرورت توجه به معتادان بهبودیافته اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، موارد و مسائل معتادان بهبودیافته در شهرستان است و در این راستا انتظار می‌رود طرح توانمندسازی بهبودیافتگان مواد مخدر و خانواده‌هایشان درزمینهٔ اشتغال و دریافت تسهیلات مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: چهار دهه در حال مبارزه با مواد مخدر هستیم و شهیدان و جانبازانی را در این راه تقدیم کرده ایم و لازم است این مقوله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 فرماندار شهرستان نیکشهر خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی و آموزشی در ایام تابستان برنامه ریزی لازم را به منظور آگاهی بخشی سوء مصرف مواد مخدر و برگزاری اردوهای تفریحی گردشگری در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 453809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *