۰

کاشت ۳ هزار و ۳۰۰ اصله نهال آناناس در چابهار آغازی برای منبع اصلی تولید در کشور

رئیس جهاد کشاورزی چابهار گفت: تاکنون ۸۰۰ اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی دبیرستان شیلات شهر چابهار و حدود دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال آناناس در ایستگاه تحقیقات باهوکلات کشت شده که هم اینک برداشت آن آغاز شده است و می تواند نقطه عطفی در کشور باشد.
کاشت ۳ هزار و ۳۰۰ اصله نهال آناناس در چابهار آغازی برای منبع اصلی تولید در کشور
نورالدین میرلاشاری در گفت وگو با چهاربهاران افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و دمای مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی شرق کشور تبدیل شود و در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: تولید پاچوش و میوه آناناس در دستور کار است و در آینده توسعه این محصول را در باغات و گلخانه‌های سواحل مکران شاهد خواهیم بود.

روی با بیان اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی، چابهار از بهترین مناطق در بخش گلخانه است عنوان کرد: باید کشت محصول آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.

وی تشریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی، چابهار از بهترین مناطق برای ایجاد گلخانه محسوب می‌شود به همین سبب باید کاشت محصولی نظیر آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند و این امر به افزایش اشتغال و در آمد و توسعه این منطقه محروم کمک خواهد کرد.

میرلاشاری با اشاره به نخستین برداشت میوه آناناس کشور در چابهار خاطرنشان کرد: نخستین میوه آناناس چابهار در نیمه دوم خرداد برداشت شد که نوید دهنده آینده‌ای درخشان برای توسعه باغات این میوه است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 453800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *