۰

دو هزار و ۴۰۰ لنج و قایق صیادی چابهار و کنارک فاقد مجوز صید در سواحل

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: حدود یک هزار فروند لنج و یک هزار و ۴۰۰ فروند قایق صیادی در کنارک و چابهار وجود دارد که بسیاری از آنها بدون مجوز هستند و انتظار است پس از گذشت حدود ۲۰ سال در صدور مجوز لنج و قایق تسریع شود.
دو هزار و ۴۰۰ لنج و قایق صیادی چابهار و کنارک فاقد مجوز صید در سواحل
به گزارش چهاربهاران هدایت الله میرمرادزهی در حاشیه بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از اسکله کنارک افزود: کنارک با ۹۰ هزار نفر جمعیت و سهم بیش از ۸۰ درصدی در حوزه صید آبزیان استان برای توسعه پایدار نیازمند ساخت اسکله تجاری برای صادرات و واردات کالا است.

وی با بیان اینکه اسکله تجاری موجب رونق اشتغال و توسعه می‌شود تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی و علاقه مندی مردم به دریا سبب شده تا شغل بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان کنارک صیادی و وابسته به صنایع شیلاتی باشد.

مدیر کل شیلات استان ادامه داد: ساماندهی قایق‌های صیادی و تکمیل طرح‌های شیلاتی در دست اجرا نیازمند تخصیص اعتبار هستند و باید هر چه سریع‌تر مشکلات صیادان در زمینه لایروبی و بهسازی اسکله‌ها مرتفع شود.

وی تشریح کرد: چهار بندر صیادی چابهار و کنارک با گذشت سال‌های طولانی همچنان در انتظار لایروبی هستند و باید اعتبارات موردنیاز بطور ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کند.

میرمرادزهی سیستان و بلوچستان را بهشت آبزی پروری دانسته و عنوان کرد: بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی کشت میگو شناسایی شده و نیاز به ایجاد زیرساخت برای حضور سرمایه گذاران است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کد: جبران خسارت صیادان و لنج‌های ربوده شده توسط دزدان دریایی ضروری است و با رفع مشکلات صید و صیادی شاهد ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل خواهیم بود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 453798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *