۰

منطقه آزاد چابهار پیشروان صادرات در کشور باشد

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد باید پیشروان صادرات در کشور باشند و منطقه آزاد چابهار نسبت به سالهای گذشته زیرساخت‌های خوبی را به دست آورده و می‌تواند موجب توسعه و آبادانی این منطقه محروم باشد.
منطقه آزاد چابهار پیشروان صادرات در کشور باشد
به گزارش چهاربهاران محمد نهاوندیان در بازدید از طرح های در دست اجرای منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی اهمیت فراوانی برای توسعه سیستان و بلوچستان و کشور دارد و می تواند نقش موثری در صادرات و تولید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چابهار بندری با ظرفیت بالا و موقعیت مناسبی برای صادرات و واردات است تاکید کرد: طرح‌های فولاد و پتروشیمی پیشرفت خوبی دارند و می‌توانند در توسعه و اقتصادی این منطقه محروم و اشتغالزایی افراد بومی نقش داشته باشند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری خارجی و تسهیل امورات در این زمینه خاطرنشان کرد: توسعه تجارت میان ایران و کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان برای توسعه منطقه‌ای ضروریست.

نهاوندیان تصریح کرد: شخص رئیس جمهوری همه دستگاههای دولتی را موظف کرده تا در جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی بویژه در امر صادرات و تولید اقدامات موثری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه موتور پیشران توسعه کشور بخش خصوصی است و باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت این بخش و سرمایه گذاری را تسهیل کنیم خاطرنشان کرد: شهرک پتروشمی شامل طرح‌های اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG، MTP و کریستال ملامین است و در توسعه کشور موثر می باشد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 453797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *