واردات دام از مرز ریمدان عاملی برای کاهش قیمت گوشت در کشور

29 خرداد 1398 ساعت 8:56

فرماندار چابهار گفت: واردات دام از پاکستان و انواع میوه نظیر انبه، نارنگی و برنج قیمت این اجناس را در کشور به شدت کاهش می دهد.


رحمدل بامری در گفت و گو با چهاربهاران افزود: پس از استقرار گمرک، قرنطینه و برخی ادارات مرتبط با صادرات و واردات مشکلات واردات دام و میوه در مرز ریمدان این شهرستان مرتفع شده و می توان از این ظرفیت برای توسعه و اشتغال منطقه بهره گرفت.

وی تاکید کرد: مرز ریمدان یکی از فرصت‌های طلایی برای صادرات و واردات کالاست و می‌تواند در صورت فعالیت کامل هزاران شغل را ایجاد کند.

فرماندار چابهار ادامه داد: بازارچه مرزی ریمدان از سال ۸۷ فاقد امکانات بوده و پس از رسمی شدن برای جابجایی کالا و مسافر در سال ۹۵ فعالیت‌های لازم انجام شد و در نهایت برخی موارد به نتیجه مثبت رسیده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران می‌توانند از ظرفیت مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا استفاده کنند و علاوه بر سودآوری خود نسبت به ایجاد اشتغال سهم بسزایی داشته باشند.

بامری با بیان اینکه شهرستان چابهار با توجه به ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی و ۱۱۵ کیلومتر مرز خاکی از ظرفیت‌های ویژه‌ ای برای توسعه تجارت، ترانزیت و فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری برخوردار بوده اذعان کرد: نیاز است زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و بندری آن تکمیل و بهره برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: چابهار با فاصله کمتر از ۲۰۰ کیلومتر با گوادر پاکستان می تواند مکمل همدیگر و نقش بسزایی در توسعه منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453763

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453763/واردات-دام-مرز-ریمدان-عاملی-کاهش-قیمت-گوشت-کشور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir