۰

اجرای دوره تولید میگوی سفید با روش پروبیوتیک در چابهار

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تولید پروبیوتیک بومی باکتریایی به منظور کاربرد در صنعت پرورش میگوی سفید غربی و همچنین کیفیت و کمیت این محصول و ارزش اقتصادی کاربرد آن در صنعت میگو بسیار تاثیر گذار است.
اجرای دوره تولید میگوی سفید با روش پروبیوتیک در چابهار
به گزارش چهاربهاران هدایت الله میرمرادزهی در دوره آموزشی کاربرد پروبیوتیک در صنعت میگو که با حضور جمعی از پرورش دهندگان میگو در سالن اجتماعات شیلات چابهار برگزار شد افزود: کاربرد پروبیوتیک در آبزی پروری و دانش فنی این نوع پرورش باعث توسعه تولید میگو در جنوب استان می شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره می تواند صنعت میگوی مکران را رونق دهد تاکید کرد: بهره برداران صنعت میگوی گواتر نقس بسزایی در تولید میگوی کشور دارند و می توان از این مهم برای افزایش تولید و همچنین صادرات برون مرزی استفاده کرد.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این دوره گواهینامه معتبر اعطا می شود عنوان کرد: چابهار و کنارک تاکنون مقام برتر صیادی و میگوی کشور را به خود اختصاص داده اند از اینرو همواره اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت ها انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های در حال انجام، سال آینده شاهد افزایش میزان تولید میگو در مزارع پرورشی استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی یادآور شد: ذخیره سازی لارو‌ها برای تولید میگوی پرورشی استان سیستان و بلوچستان در سال 98 از اواخر اسفند ماه ۹۷ و اوایل فرودین ماه امسال شروع شده است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 453756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *