قایقرانی مفرح ترین ورزش آبی با اولویت بندر چابهار در کشور

26 خرداد 1398 ساعت 11:11

رئیس هئیت قایقرانی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته محیط زیست و به منظور ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست و اشاعه ورزش، نشاط و سلامتی؛ همایش خانوادگی قایقرانی به عنوان مفرح ترین ورزش آبی در بندر چابهار برگزار شد.


به گزارش چهاربهاران فاطمه علیداد به مناسبت هفته محیط زیست در حاشیه همایش قایقرانی افزود: به منظور ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست و اشاعه ورزش، نشاط و سلامتی با بهره برداری صحیح از مواهب خداوندی، همایش خانوادگی قایقرانی برگزار شد.

وی تاکید کرد: این همایش با همکاری اداره ورزش و جوانان، اداره محیط زیست شهرستان چابهار و با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسئولین شهرستان چابهار با شعار “آب، مروارید صدف هستی است، آنرا آلوده نسازیم” در آبهای آزاد سواحل زیبای مکران از محل اسکله بندر شهید بهشتی تا هتل لیپار و با حضور ۲۶ ورزشکار مرد و زن برگزار شد.

عیلداد عنوان کرد: رشته قایقرانی چند سالی است که در استان فعالیت خود را آغاز کرده و از اوایل سال گذشته پیگیری‌ها برای فعالیت بانوان قایقران در استان شروع شد و سرانجام با وجود برخی مشکلات این مهم رقم خورد.

وی بیان کرد: از آذر ماه سال گذشته دوره های آموزشی قایقرانی بانوان در سواحل چابهار شروع شد و تنها پس از یک سال آموزش امسال برای نخستین‌بار تیم بانوان سیستان و بلوچستان برای شرکت در رقابت‌های کشوری به المپیاد استعدادهای برتر اعزام شد و عملکرد مناسب دختران قایقران استان توجه مسؤولان فدراسیون به استان را جلب کرد.

علیداد گفت: متینا ریگی دختر نوجوان قایقران چابهار در رشته اسلالوم قایق کانو برای اولین بار در تاریخ ورزش استان به اردو تیم ملی قایقرانی دعوت شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453730

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453730/قایقرانی-مفرح-ترین-ورزش-آبی-اولویت-بندر-چابهار-کشور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir