محاسبه نرخ آزاد مصرف بالاتر از ۱۰ مترمکعب آب مصرفی در چابهار از امروز

24 خرداد 1398 ساعت 11:46

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری چابهار گفت: از امروز طبق بخشنامه آب کشور مشترکانی که مصرف ماهیانه آب مصرفی آنان ۱۰ متر به بالا باشد از این پس با نرخ آزاد پرداخت قبوض محاسبه می شوند.


مسعود شهلی بر در گفت و گو با چهاربهاران افزود: بر اساس تعرفه آب و خدمات دفع فاضلاب ابلاغی مورخ ۹ اردیبهشت ۹۸ مقام عالی وزارت نیرو، در شهرهایی که آب آنها از طریق قرارداد با بخش خصوصی (آب شیرین کن) تولید و تأمین می می شود از این پس نرخ فروش می بایست تا مصرف 10 متر مکعب در ماه با تعرفه آب بهای خانگی (عادی) و مازاد آن بر اساس قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ شود که این مورد در خصوص شهرستان چابهار نیز صدق می کند.

وی تاکید کرد: شایان ذکر است اجرای این قانون تا اواخر سال گذشته به تعویق انداخته شده بود لکن با توجه به پیگیری های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، قانون مذکور امروز اجرایی می شود.

شهلی بر ادامه داد: نحوه محاسبه آب بها در تعرفه قدیم بصورت پلکانی بود، به نحوی که برای مشترکین کم مصرف با قیمت پایین تر و بصورت تصاعدی برای مشترکین پر مصرف با نرخ بالاتری محاسبه می شذ لکن در حال حاضر، مصارف مازاد بر 10 متر در ماه با نرخ ثابت حدودی ۳۲ هزار ریال محاسبه می شود که باعث صدور صورتحساب های با مبالغ پایین تر نسبت به قبل برای مشترکین پر مصرف گردیده است. لذا افزایش چند برابری تعرفه ها به صورت کلی صورت نگرفته است.

مدیر آب چابهار تشریح کرد: درخصوص خدمات دفع فاضلاب نیز به استحضار می رساند ۷۰ درصد آب بهای مصرفی به عنوان کارمزد دفع فاضلاب محاسبه می شود لکن با توجه به افزایش تعرفه آب بهای چابهار، این مورد از طریق ستاد مرکزی شرکت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شد که نظر مساعد در خصوص محاسبه کارمزد دفع فاضلاب براساس ۷۰ درصد آب بهای نرخ قدیم اخذ شد.

وی با بیان اینکه کلیه تعرفه های مورد عمل توسط وزارت محترم نیرو مصوب و جهت اجرا ابلاغ می شود تصریح کرد: این امور امکان و حق هرگونه تغییری در آن را ندارد لکن شهروندان محترم می توانند با صرفه جویی در مصرف آب و نیز کنترل مخازن زیر زمینی از صدور قبوض نامتعارف و مبلغ بالا جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمنا با همه هین اوصاف این امور به جهت مساعدت وبا در نظر گرفتن شرایط موجود نسبت به کاهش تعرفه ها مکاتبات پیگیری های لازم را انجام داده و پیگیر می باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453715

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453715/محاسبه-نرخ-آزاد-مصرف-بالاتر-۱۰-مترمکعب-آب-مصرفی-چابهار-امروز

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir