۰

افزایش سهم گردشگری دریایی با راه اندازی و‌ پایداری خطوط دریایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: رونق اقتصادی، افزایش سهم گردشگری دریایی، بازدید از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه با راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق و انتفاع مردم منطقه خواهد شد.
افزایش سهم گردشگری دریایی با راه اندازی و‌ پایداری خطوط دریایی
به گزارش چهاربهاران بهروز آقایی در بازدید رئیس میراث فرهنگی کشور از ظرفیت های بندر چابهار با اشاره به تاریخچه کاربری مسافربری بندر شهید کلانتری افزود: طی سال هایی که تبادلات مسافری دریایی بین ایران و کشورهای همسایه برقرار نبوده است، ساختمان این ترمینال به حالت اداری تغییر کاربری یافته و مجددا در سال 95 به عنوان بزرگترین و‌ مجهزترین ترمینال مسافر دریایی بین المللی به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: در آبان ماه سال 95 با افتتاح این ترمینال مدرن بخش اول سفرهای دریایی بین ایران و عمان راه اندازی شد که تا اواخر فروردین سال 96 حدود یک هزار مسافر بین دو کشور تردد داشتند که به جهت رعایت الزامات امنیتی و رفاه حال مسافران، تجهیزات ایکس ری و کنترلی مدرن خریداری و نصب شد.

آقایی ضمن تشریح سایر قابلیتهای این ترمینال با زیربنای حدود 4000 هزار مترمربع و 600 مسافر همزمان خواستار مشارکت و مساعدت هرچه بیشتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهت پایداری این خط دریایی شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مکاتبات زیادی درخصوص مشارکت سایر دستگاه های مرتبط توسط این اداره کل صورت پذیرفته که ارگان ها می توانند با خرید تعدادی از صندلی های این مسیر دریایی که مورد استقبال مردم منطقه نیز می باشد به راه اندازی مجدد مسیر مذکور کمک شایانی نمایند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 453696
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *