۰

معیشت ۸۰ درصدی روستاییان نیکشهری با تولیدات صنایع دستی

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نیکشهر گفت: در مناطق روستایی ۸۰ درصد اقتصاد روستائیان از طریق صنایع دستی تامین می شود که هم اینک چهار تعاونی فعال در حوزه صنایع دستی در سطح شهرستان مشغول به کار می باشند که حضور پر رنگی در نمایشگاه ها و بازار های ملی و فراملی دارند.
معیشت ۸۰ درصدی روستاییان نیکشهری با تولیدات صنایع دستی
خیر النساء امیری در گفت و گو با چهاربهاران افزود: توجه به صنایع دستی روستائیان، رونق تولید این صنعت در روستاها و بستر سازی برای فروش این محصولات در بازار های هدف می تواند خود عاملی برای توسعه روستایی تلقی شود.

وی با بیان اینکه جایگاه صنایع دستی دربین روستائیان و تاثیر مستقیم آن بر صنعت گردشگری می توان از این فرصت برای انتقال تنوع فرهنگ ها و آداب و رسوم هر منطقه بهره برد ادامه داد: روستاییان نیکشهر دارای پتانسیل های بالقوه ای در زمینه صنایع دستی می باشند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نیکشهر ادامه داد: از جمله مزيت های صنایع گردشگری می توان به دسترسی آسان به مواد اولیه که همین موضوع باعث شده است که از صنایع دستی به عنوان یک صنعت ارزان با ارزش افزوده بالا یاد کرد که باعث کاهش بیکاری و محرک اصلی اقتصاد روستاها محسوب می شود در صورتی که برنامه ریزی مدون در این زمینه وجود داشته باشد.

امیری تشریح کرد: صنایع دستی از دیرباز، قبل از صنعتی شدن نقش بسزایی در تامین نیاز های انسان ها، مبادلات فرهنگی و توسعه اقتصادی داشته است.

وی ضمن بیان پتانسیل های بالقوه صنایع دستی در حوزه شهرستان نیکشهر بیان کرد: ایجاد بازارچه های دائمی فروش محصولات صنایع دستی باعث رونق این صنعت در شهرستان نیکشهر شده است که در دوسال اخیر بیشترین فروش صنایع دستی در سطح استان را در بازارچه دائمی تنگه سرحه شاهد بودیم.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 453683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *