۰

صادرات پرسود واردات بی منفعت/ رونق تولید عامل پیشرفت کشور در شرایط کنونی

تاجر گمرک چابهار گفت: در شرابط کنونی صادارت کالا بسیار پردرآمد و سودآور است و واردات به علت بالا بودن نرخ ارز هیچ صرفه اقتصادی برای تاجر و اقتصاد کشور ندارد.
صادرات پرسود واردات بی منفعت/ رونق تولید عامل پیشرفت کشور در شرایط کنونی
علی هوتی پور در گفت و گو با چهاربهاران اذعان کرد: به علت بالا رفتن نرخ ارز و کاهش بسیار پول ملی وقتی واردات کالا انجام شود برخلاف گذشته که سود آور بود امروزه بسیار زیان آور می باشد چراکه مجبورید پول بیشتری را برای تبدیل به دلار یا روپیه برای خرید جنس بپردازید.

وی با اشاره به سودآوری صادرات افزود: وقتی که یک کالا در شرایط کنونی به خارج از کشور صادر می شود به دلیل اینکه فروش کالا با پول کشور خارجی انجام شده است و ارزش پول آن کشور از پول ملی ما بیشتر بوده سود بیشتری را داراست.

تاجر گمرک چابهار ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند رونق تولید باعث پیشرفت کشور می شود کاملا درست است به طوری که رونق تولید نیاز ما را از بازارهای خارجی قطع می کند و همچنین با صادرات تولیدات اضافه علاوه بر اینکه ارز به داخل کشور وارد می شود ارزش پول ملی افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: ما باید به سمت افزایش کارگاههای تولیدی در چابهار برویم ولی یکی از سدهای بزرگ در پیش پای سرمایه گذاران بوروکراسی یا کاغذبازی اداری برای گرفتن مجوز است از طرفی گرانی املاک در منطقه آزاد سرمایه هنگفتی برای تولید می خواهد.

هوتی پور خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران زیادی هستند که می خواهند در تولید نقش آفرین باشند ولی عدم ارائه طرح های حمایتی از سوی دولت مانع رونق تولید می شود.

انتهای پیام/
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 453625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *