۰

تخریب ۷۰ درصد برخی مزارع کشاورزی چابهار توسط ملخ ها/ روستاییان به دنبال سم برای نجات دسترنج یک ساله

رئیس شورای روستای عارف آباد دشتیاری گفت: ۷۰ درصد زمین های کشاورزی این روستا بعد از تخم ریزی و حمله ملخ های مهاجم نابود شده و دسترنج روستاییان هدر رفته است.
تخریب ۷۰ درصد برخی مزارع کشاورزی چابهار توسط ملخ ها/ روستاییان به دنبال سم برای نجات دسترنج یک ساله
غلام نبی بادغن در گفت و گو با چهاربهاران افزود: جو و ماش که عمده محصولات کشاورزی این روستا محسوب می شود با حمله ملخ های مهاجم در حدود ۷۰ درصد زحمات کشاورزان در محصولات کشاورزی نابود شده است.

وی با اشاره به خوراک چند برابری ملخ در مقابل وزنش تاکید کرد: تاکنون هیچ سم زدایی یا توزیع سم توسط ارگان های دولتی سیستان و بلوچستان به این روستا انجام نشده حتی امروز کشاورزی با خواهش و تمنا از بنده تقاضای سم برای نجات زمین کشاورزی اش را کرد.

رئیس شورای روستای عارف آباد دشتیاری ادامه داد: در گذشته مردم روستا با خشکسالی دست و پنجه نرم می کردند و امروز نیز بعد از افزایش و دسترسی آب کشاورزی و نزدیک به ثمر رسیدن محصولات سر و کله ملخ ها پیدا شده است.

بادغن با بیان اینکه تخم ریزی ملخ ها مهمترین دلیل برای مهاجمه به محصولات کشاورزی است خاطرنشان کرد: اگر وضعیت به همین ترتیب پیش رود مطمئنا کشاورزی تعطیل و قحطی در منطقه به وجود می آید و تنها دلخوشی کشاورزان و روستاییان برای امرار و معاش نابود می شود.

انتهای پیام/
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 453485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *