۰
رئیس جهاد کشاورزی کنارک:

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از هفت هزار هکتار از اراضی زرآباد و کنارک/ عملیات مبارزه با هجوم ملخ ها ادامه دارد

رئیس جهاد کشاورزی کنارک گفت: تاکنون، در بیش از 7 هزار و 100 هکتار از اراضی آلوده به آفت ملخ صحرایی، مبارزه شیمیایی انجام شده است.
مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از هفت هزار هکتار از اراضی زرآباد و کنارک/ عملیات مبارزه با هجوم ملخ ها ادامه دارد
سعید اولیایی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: در تاریخ 11 بهمن 97 گزارش هجوم ملخ‌ها را به بخش ما دادند و دستورات لازم توسط استان صادر شد.

وی ادامه داد:  وجود اولین دسته ملخ های مهاجر صحرایی در زرآباد از ابتدای 13 اسفندماه سال گذشته گزارش شد و عملیات سمپاشی در مناطق آلوده به ملخ های صحرایی تا زمان نابودی کامل دسته های آنها بدون وقفه ادامه دارد.
 
رئیس جهاد کشاورزی کنارک افزود: با توجه به تلاش بی وقفه پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان و بخش در زمینه ردیابی و مبارزه، تاکنون هیچ خسارتی به زمین های کشاورزی و باغها در بخش زرآباد گزارش نشده است.
 
وی با بیان اینکه سه تیم پایش و ردیابی در مناطق مختلف در حال سمپاشی و مبارزه با این آفت هستند بیان کرد: در صورت لزوم تیم های عملیاتی بیشتری جهت مبارزه با ملخ های مهاجر و جلوگیری از بروز هرگونه خسارتی اعزام می شوند.

اولیایی گفت: تاکنون سطح مبارزه با ملخ ها به رقمی معادل هفت هزار و 140هکتار رسیده است که از این میزان  چهار هزار و 190 هکتار پوره و دو هزار و 950 هکتار نیز مربوط به ملخ های بالغ است و بیم آن می رود که با بلوغ پوره ها بر این حجم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این ملخ‌ها به هر سبزه‌ای شامل زراعت، باغ، گیاهان جنگلی، مرتعی، زینتی و علف‌های هرز خسارت می‌زنند.

رئیس جهادکشاورزی کنارک خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه از کشور، بخش زرآباد به قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و محصولات فراوانی همچون موز، انبه، بادام، هندوانه، طالبی، نارگیل و محصولات منحصر به فردی همچون چیکو و پاپایا نیز در آن کشت می شود.

انتهای پیام/
 
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 453354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *