۰

رونق تولید عامل حل همه مشکلات کشور/قوه مجریه و قضاییه موثر در انتخاب مدیران جهادی

دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: توجه به رونق تولید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۸ نامگذاری شد حلال تمامی مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور است.
رونق تولید عامل حل همه مشکلات کشور/قوه مجریه و قضاییه موثر در انتخاب مدیران جهادی
مهدی شهرکی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: اگر تولید طبق نام سال جاری رونق پیدا کند مشکل کالا و نیاز حل خواهد شد و اگر نیاز مردم مرتفع شود مشکل ارز نخواهیم داشت و این زنجیره مشکلات به رونق تولید بازمی گردد.

وی ریشه همه مشکلات کشور را عدم تسریع در توسعه تولید داخلی دانست و افزود: سال گذشته که به نام حمایت از تولید نامگذاری شده بود در این مقوله پیشرفتی حاصل نشد اگر امسال رونق تولید به معنای واقعی خود حاصل شود کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی را خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه دریانوردی ادامه داد: اگر تولید داخلی رونق پیدا کند صادرات و واردات ارزانتر شده و در نتیجه تورم دچار افت می شود که حاصل آن افزایش نرخ امید به زندگی در جامعه است.

وی ناکارآمدی برخی مدیران را با توجه به فرمایش رهبری در گرانی کالاها درست عنوان و تاکید کرد: اگر قوه مجریه در انتصاب مدیران جهادی با نظارت بیشتر عمل کند و قوه قضاییه کم کاری و تخلف مدیران ناکارآمد را با قاطعیت انجام دهد مطمئنا در معیشت مردم موثر خواهد بود.

شهرکی توجه دولت به تولید در سال گذشته را کافی ندانست و تشریح کرد: سال قبل حمایت از تولید و کالای ایرانی آنچنان که شایسته بود پرداخته نشد به همین دلیل ارزش پول ملی سقوط و نرخ ارز افزایش چندین برابری داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشوری می تواند در دنیا قدرت داشته باشد که تولید قوی و خودکفایی را بدون نیاز به خارج از مرز خود به منصه ظهور نشان دهد بنابراین اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم بایستی تمرکز و توجه بر تولید داخلی را چند برابر کنیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 453222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *