۰

برخی نانوایی های کیفیت پخت و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند/ پلمپ يك واحد نانوايي متخلف در چابهار

سرپرست مركز بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: در برخی نانوایی ها کیفیت پخت نان مطلوب نیست و حتی اصول اولیه بهداشتی و استانداردهای لازم نیز رعایت نمی شود.
برخی نانوایی های کیفیت پخت و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند/ پلمپ يك واحد نانوايي متخلف در چابهار
 محمد علي وطن پرست در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: پيرو برگزاري كارگروه آرد و نان شهرستان چابهار با رياست فرماندار ويژه شهرستان و بازديد هاي مشترك كه توسط بازرسان بهداشت محيط شبكه بهداشت شهرستان چابهار و نمايندگان ادارات صنعت و معدن و غله به منظور بازرسی، کنترل و نظارت بر نانوایی های سطح شهر انجام شد یک خبازی متخلف پلمپ شد.

وی افزود: علت پلمپ این واحد خبازی رعایت نکردن نکات بهداشتی بوده و این شبکه با هرگونه متخلف در این زمینه به صورت جدی و قانونی برخورد خواهد شد.

 سرپرست مركز بهداشت و درمان چابهار با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بازرسي هاي مستمر از نانوایی های شهرستان انجام شده است بیان کرد: طی این بازرسی ها توانستیم با شناسایی و دادن تذکرات اولیه به چند مورد نانوایی متخلف مشکلات این زمینه را در شهرستان به حداقل برسانیم.

 وی با بیان اینکه نان غذای اصلی مردم محسوب می شود، گفت: باید دقت در پخت و رعایت نکات بهداشتی در تهیه نان مدنظر قرار گیرد.

 وطن پرست در خصوص خطوط قرمز مرکز بهداشت برای خبازی ها افزود: استفاده از جوش شیرین در هر اندازه یا نمک طعام بیش از حد مجاز، رعایت نکردن نظافت شخصی کارکنان خبازی، انبار محل نگهداری آرد بدون تهویه و نداشتن شرایط استاندار، فرآوری نکردن صحیح خمیر، استفاده از آرد با منشا نامشخص و قاچاق و آرد بدون سبوس است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهد هرگونه تخلف در نانوایی ها مراتب را به سامانه تلفن گویای كشوري ١٩٠ گزارش دهند.

 در شهرستان چابهار ١١١ نانوایی حمايتي و ٦٠ آزاد پز وجود دارد که از این بین ٧٧ نانوایی شهري و  ٣٤ نانوايي روستايي وجود دارد.

انتهای پیام/

 
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 453057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *