۰
دکترای برنامه ریزی شهری خبر داد؛

استانی شدن طرح انتخاب نماینده مجلس عاملی برای پیچیدگی سلامت انتخابات

دکترای برنامه ریزی شهری گفت: پیشنهاد طرح استانی شدن انتخابات به مجلس شورای اسلامی مطمئنا سودی برای انتخابات سالم نخواهد داشت و مطمئنا برعکس خطرآفرین خواهد بود.
استانی شدن طرح انتخاب نماینده  مجلس عاملی برای پیچیدگی سلامت انتخابات
عبدالغفور حوت در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات باعث افزایش هزینه های انتخاباتی و افزایش لابی گری در رسیدن به کرسی نمایندگی خواهد به طوری که افراد با آرای شهرهای بزرگ برای شهرهای کوچکتر انتخاب می شوند و مطمئنا مشکلات جوامع بومی بعد از انتخابات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به نگاه سیاسی در این طرح افزود: بلاشک این طرح قصد دارد تا با انتخاب نمایندگان مشخص فضای سیاسی کشور را در مجلس جهت دار کند که مطمئنا به صلاح نیست و تصمیمات دولتی بر منافع مردمی ارجحیت پیدا می کند.

کاندیدای دوره جدید نمایندگی مجلس شورای ادامه داد: این طرح باعث واپس زدگی و عدم توسعه شهرهای کوچک و در حاشیه استان مانند مهرستان که نماینده مشخصی ندارد خواهد شد و حتی نماینده انتخابی در این طرح با شرایط و مشکلات حوزه انتخابی خود آگاه نخواهد بود.

وی با اشاره به ایراد داشتن این طرح تاکید کرد: این لایحه مطمئنا رانت بازی، اسراف مالی، عدم توسعه محلی و اختلافات قومی و منطقه ای را به خصوص در سیستان و بلوچستان افزایش خواهد داد.

حوت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح در سال ۷۸ برای اولین بار مطرح و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد لزومی نداشت تا دوباره بعد از ۶ بار رد شدن به صحن مجلس ارسال شود و ایرادات این طرح کاملا مشهود و غیرقابل انکار می باشد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 452896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *