۰
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار:

چابهار به قطب کریکت کشور تبدیل می‌شود/ اعلام آمادگی منطقه آزاد چابهار برای توسعه ورزش کریکت

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار گفت: چابهار استعدادهای بسیار بالایی در زمینه ورزش کریکت دارد به طوری که بسیاری از ورزشکاران تیم ملی از سیستان و بلوچستان و به ویژه این شهر هستند.
چابهار به قطب کریکت کشور تبدیل می‌شود/ اعلام آمادگی منطقه آزاد چابهار برای توسعه ورزش کریکت
به گزارش چهاربهاران، عمر بلوچ در نشست مسئولان فدراسیون انجمنهای ورزشی با اشاره به ترویج ورزش درشهرهای جنوبی استان اظهار کرد: ترویج ورزش و سوق دادن جوانان به ورزش حرفه ای زمینه ساز تقویت روحیه و افزایش نشاط و شادابی در جامعه به ویژه قشر جوان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چابهار خواستگاه ورزش کریکت است، ادامه داد: توسعه ورزش کریکت جزء برنامه هایی است که باید با جدید پیگیری شود تا نام استان و ایران بلند آوازه تر شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار افزود: کریکت از بازیهای بسیار پرطرفدار است که ایران و افغانستان همزمان در سال 2003 به عضویت کنفدراسیون کریکت آسیا در آمده اند که افغانستان با فعالیتهای موثر در سطح بین المللی پیشرفت کرده و از ایران جلوتر حرکت می کند.

وی با بیان اینکه بازی کریکت در سیستان و بلوچستان بیش از دیگر نقاط ایران طرفدار دارد، بیان کرد: بیشترین بازیکنان کریکت در شهرستانهای نیکشهر، کنارک، چابهار و ایرانشهر فعال هستند.

بلوچ گفت: برگزاری بازیهای ملی، بین المللی و اشاعه این ورزش درتمامی نقاط دنیا از اهداف ما برای ورزش چابهار است و باید مسوولان ورزش اکنون که خواست استانی است از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی از اعلام آمادگی اداره ورزش و جوانان و منطقه آزاد چابهار برای توسعه ورزش کریکت خبر داد و گفت: از آنجایی که میزان علاقه مندی کریکت در استان سیستان و بلوچستان و چابهار بسیار قابل توجه است لذا ما آمادگی هرگونه همکاری در جهت پشتیبانی از این رشته را داریم و می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که مسابقات قهرمانی کشور و حتی لیگهای سراسری را میزبانی کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار ادامه داد: در راستای توجه به مقوله آموزش با حمایت فدراسیون و انجمن کریکت دوره های مربیگری و داوری کریکت را در منطقه برگزار کنیم و مربیان و بازیکنان کریکت را برای گذراندن دوره های آموزشی و تمرین و مسابقه به استانهای دیگر اعزام کنیم و قطعا در این رستا ارتباط تنگاتنگی با انجمن کریکت کشور خواهیم داشت.

وی از برنامه های تربیت بدنی چابهار به منظور رشد و ارتقای کریکت در منطقه خاطرنشان کرد: در جهت تعاملات در خصوص تأمین وسایل و همکاری هر چه بیشتر در خصوص برگزاری مسابقات و کلاسهای آموزشی و همکاری مشترک نلاش بیشتری انجام دهند.

بلوچ همچنین از ساخت زمین اختصاصی کریکت در چابهار خبر داد و در این نشست مقرر شد تا اطلاعات کامل در خصوص مراحل ساخت آن تهیه شود تا برای تامین بودجه و درخواست کمک مالی با هماهنگی انجمن کریکت این اطلاعات به کنفدراسیون آسیا ارسال شود.

نشست مسئولان فدراسیون انجمنهای ورزشی با رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار با هدف توسعه ورزش کریکت در این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/




 
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 452884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *