۰

ورزش موج سواری در چابهار توسعه می یابد/ تبدیل بندر رمین چابهار به قطب موج سواری ایران

رییس انجمن ورزشهای موج سواری کشور گفت: با توجه به اینکه چابهار تنها محل مناسب موج سواری در ایران است هم اکنون این رشته جایگاه خاصی در این ساحل پیدا کرده است و در تلاش هستیم این رشته ورزشی را ارتقا دهیم.
ورزش موج سواری در چابهار توسعه می یابد/ تبدیل بندر رمین چابهار به قطب موج سواری ایران
به گزارش چهاربهاران، علیرضا رستمی عزت در نشست مشترک رئيس اداره ورزش و جوانان چابهار با دبیر فدراسیون انجمنهای ورزشی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ساحل "رمین" در چابهار گفت: ساحل رمین در چابهار به لحاظ بین المللی هم شناخته شده و جایگاه ویژه ای در ورزش موج سواری دارد و این منطقه با حمایت مسئولان و دست اندرکاران استان سیستان و بلوچستان می تواند به یکی از مناطق ویژه توسعه ورزش موج سواری تبدیل شود.

وی افزود: بندر ساحلی رمین نیز به دلیل موقعیت خاص موج‌های منطقه که شرایط مناسبی را برای موج‌سواری به وجود می‌آورد، در مقایسه با سایر آب‌های ساحلی دریای عمان از موقعیت بهتری برای انجام ورزش موج‌سواری برخوردار است.

رئیس انجمن موج سواری ایران ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم که موج سواری را در استان سیستان و بلوچستان به خصوص چابهار ارتقا دهیم و می خواهیم که این استان به قطب موج سواری غرب آسیا تبدیل شود چرا که این ظرفیت و کشش را دارد.

وی گفت: اولین فرصت مقدمات حضور اساتید بین المللی این رشته در چابهار فراهم خواهد شد و همچنین از ورزشکاران شهرستان در تیم های اعزامی استفاده می شود.

رستمی تصریح کرد: رشته موج سواری در چابهار در اینده جایگاه ویژ ای به خود اختصاص خواهد داد و جز ورزش های مفرح در این شهر می شود.

حلیم شرعی دبیر فدراسیون با استقبال از میزان علاقه مندی شهرستان چابهار در جهت اهمیت به رشته های تحت پوشش فدراسیون انجمنهای ورزشی، به ظرفیت های بالای استان سیستان و بلوچستان در زمینه ورزش اشاره کرد و در راستای این دیدگاه حمایتهای فدراسیون در جهت همکاری مشترک با منطقه آزاد چابهار را اعلام کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار ضمن تشکر از حمایتهای فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت: مدیران استان سیستان و بلوچستان از حامیان ورزش هستند و همیشه بر توسعه ورزش در این استان تاکید کردند و ما برای حمایت از ارتقای ورزشهای تحت پوشش فدراسیون انجمنهای ورزشی به خصوص رشته هایی مثل موج سواری که شرایط انجام آن در استان و چابهار فراهم است آمادگی داریم و مطمئنا برای پوشش این رشته ها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

عمر بلوچ با اشاره به اینکه موج سواری به عنوان یکی از مهمترین ورزش های دریایی محسوب می شود که سعی داریم این ورزش را در کشورمان رواج دهیم، افزود: در همین راستا طی چند سال اخیر مسابقات موج سواری را در چابهار برگزار کرده ایم.

وی بیان کرد: با وجود قابلیت بالای چابهار برای توسعه ورزش موج سواری، متاسفانه هنوز امکانات لازم جهت انجام این ورزش آنطور که شایسته است در این منطقه فراهم نشده است. 

انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 452880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *