۰

مزایای تنها بازی کردن کودکان چیست؟

یک روانشناس گفت: برقراری تعاملات اجتماعی برای کودکان امری ضروری است، اما آن‌ها به گذراندن زمان به تنهایی هم نیاز دارند.
مزایای تنها بازی کردن کودکان چیست؟
به گزارش چهاربهاران، نسیم نجفی روانشناس کودک و نوجوان اظهار کرد: تنها بازی کردن کودکان، مرحله‌ای ضروری در مسیر مستقل و خودکفا شدن آن‌ها است.
وی با بیان اینکه برقراری تعاملات اجتماعی برای کودکان امری ضروری است، افزود: گاهی کودکان به گذراندن زمان به تنهایی نیاز دارند. وقتی کودک شما با کمک اسباب بازی‌هایش به تنهایی سرگرم می‌شود و یا فعالیت‌هایی را با رهبری و جهت‌دهی خود به تنهایی انجام می‌دهد، ارزش این کار کمتر از بازی‌های گروهی نیست.
فواید تنها بازی کردن کودکان
افزایش خلاقیت و تخیل
نجفی با بیان اینکه خلاقیت و تخیلات هم برای کودکان و هم برای والدین با ارزش است، خاطرنشان کرد: داشتن خلاقیت کلید اصلی حل مشکلات و یافتن راه حل‌های ابتکاری است.
وی افزود: زندگی همه افراد به مهارت و توانایی برای حل مشکلات بستگی دارد، افراد دارای مهارت‌های لازم قادر هستند که در کارها و جنبه‌های مختلف زندگی به درستی رفتار کنند.
افزایش اعتماد به نفس
این روانشناس ادامه داد: کودکان با انجام بازی‌های مورد علاقه خود مانند پازل و ساختن بلوک‌ها و همچنین انجام فعالیت‌ها و پیدا کردن راه‌حل می‌توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه کودک مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را در رویارویی با مشکلات زندگی توسعه می‌دهد، گفت: داشتن اعتماد به نفس در کودکان، احتمال تأثیرپذیری آن‌ها از گروه همسالان را کمتر می‌کند و میزان تأثیرگذاری آن‌ها بر افراد دیگر را افزایش می‌دهد.

بهبود مهارت جهت دهی
نجفی تصریح کرد: توانایی در تصمیم‌گیری و استفاده خوب از زمان به کودک شما کمک می‌کند تا مهارت رهبری را در خود تقویت کند.
وی افزود: کمک کردن کودک در این جهت که بتواند همانند بزرگترها مسائل را حل و مدیریت کند، موجب افزایش اعتماد به نفس در او می‌شود و زمینه موفقیت او را در زندگی آینده فراهم می‌کند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 452821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *